«چراغ صبح»زندگی داستانی شهید رجایی است كه جواد فكوری آنرا به نگارش درآورده، قرار است بزودی ششمین چاپ این اثر توسط سوره مهر منتشر شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از به نقل از سوره مهر، داستان با روایت خاطراتی زیبا و خواندنی از برخورد محمدعلی رجایی با مردم در لباس نظامی و سرانجام استعفای او ادامه پیدا می‌كند.  
 
اصغر فكوری نویسنده كتاب «چراغ صبح»، زندگینامه این شهید را به شیوه خطی و كلاسیك و بدون پیچیدگی‌های ساختاری روایت می‌كند؛ اما نثر پخته نویسنده و شگفتی حوادث زندگی محمدعلی رجایی، خواندن داستان را برای مخاطب جذاب و دوست داشتنی می‌كند. او داستان را با ورود شهید رجایی به جلسات سخنرانی آیت‌الله طالقانی و علاقه‌مندی‌اش به آن بزرگوار ادامه می‌دهد.  
 
جلساتی كه بیش از گذشته موجب فعالیت محمدعلی رجایی در زمینه تكثیر و توزیع اعلامیه‌های امام خمینی (ره) می‌شود. دوران معلمی او در بیجار با توصیف‌های درخشان نویسنده از طبیعت روستا و علاقه‌ بچه‌ها به معلمشان، یكی از فصل‌های خواندنی كتاب را تشكیل داده است.  
 
برخی ماجرا‌ها مثل ماجرای جاسازی اعلامیه‌ها در جعبه‌های انگور و رساندن آن‌ها به قزوین و در ‌‌نهایت دستگیری و بازجویی او توسط ساواك به خوبی توانسته‌اند بار تعلیق داستان را به دوش بكشند. ماجرای زندگی آن شهید، تا پیروزی انقلاب و وقوع پی‌درپی حوادث پس از آن و انتخاب وی به عنوان رییس جمهور و در ‌‌نهایت شهادت آن دولتمرد انقلاب ادامه پیدا می‌كند.  
 
در قسمتی از كتاب اینگونه آمده است: حتی سنین كودكی‌اش هم آنقدر عظمت داشت كه می‌توانست دو محله را كه بر سر عزاداری عاشورا نزاع داشتند، با یكدیگر آشتی بدهد؛ داستان هم از میان علم و كتل و صدای به هم خوردن استكان‌ هیات‌ها و نقشه محمدعلی برای آشتی آن‌ها آغاز می‌شود. بعد می‌رسد به روزهای شاگردی و دست‌فروشی در سبزه میدان. روزهایی كه محمدعلی نان و پنیرش را در دستمالی می‌پیچید و برای فروش كاسه و بشقاب‌های گلی از خانه بیرون می‌زد. اما حكومت رزم آرا بساط دستفروش‌ها را برچید و محمدعلی وارد نیروی هوایی شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.