مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: این استان در زمینه اجرای رزمایش های امداد و ‏نجات رتبه نخست کشور را کسب کرده است.‏


  به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ صادق طیبی  عصر دیروز  در جمع اعضای هیات مدیره و شورای اجرایی جمعیت هلال احمر استان در آبدانان بیان کرد: ‏جمعیت هلال احمر استان ایلام بر اساس سنجش عملکرد و اجرای عملیات های مختلف امداد و نجات و قدرت، سرعت و ابتکار عمل در رزمایش ها یکسال ‏گذشته موفق به کسب این رتبه در میان 31 استان کشور شده است.
‏ وی افزود: استان ایلام با صرف هزینه 14 میلیارد ریال دو دستگاه سامانه زنده یاب با قدرت کشف و یابندگی 30 متر در عمق زمین خریداری و برای ‏پیشگیری از هرگونه تلفات جانی در حوادث طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد.
‏مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان  ایلام یادآور شد: در راستای پیشگیری از خسارت های اجتماعی در حوادث طبیعی همچنین شمار پایگاه های امداد و ‏نجات در استان از شش به 14 پایگاه افزایش یافته است.
‏ طیبی ادامه داد: دو میلیارد ریال نیز برای تجهیز و راه اندازی اردوگاه امداد و نجات استان از محل اعتبارهای جمعیت هلال احمر کشور اختصاص یافته ‏است.
‏ وی تاکید کرد: با توجه به کارایی بالای سگ های زنده یاب در حوادث طبیعی، دو قلاده از این حیوان به استان اختصاص یافته که با بکار گیری دو ‏مربی آموزش دیده در صورت هرگونه حوادث و رخداد طبیعی از آنها استفاده خواهد شد.
‏ طیبی اظهار کرد: تمام  امکانات و تجهیزات امداد و نجات همراه با نیروهای مجرب و آموزش دیده در نقاط شهری و روستایی استان ایلام پیش بینی شده و ‏در صورت هرگونه پیش آمد غیر مترقبه در کوتاه ترین زمان ممکن به مناطق خسارت دیده اعزام می شوند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.