سخنران حرم مطهر رضوی گفت: کفایت الهي، منشأ توکل انسان بر خداوند است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم بابانظر در ویژه برنامه شب ولادت دهمین سپهر امامت و ولایت حضرت امام علی نقی(ع) که پیش از نماز مغرب و عشا در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این مطلب که «تکیه و اعتماد بر خداوند به انسان آرامش می‌دهد و او را به آینده امیدوار می‌کند»، اظهار داشت: توکل بر خدا به معنای اعتماد به خداوند و سپردن نتیجه امور زندگی به او است.

وی ادامه داد: انسان متوکل خداوند را تکیه گاه مطمئن خود می‌یابد و در عین عمل به وظایف، نتیجه کار را به او واگذار می‌کند.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: توکل کردن فقط به معنای گفتن جمله «خدایا، بر تو توکل می‌کنم» نیست، بلکه انسان باید در قلب خود بر خدا توکل كند و حقیقتاً او را تکیه‌گاه خود ببیند. اگر این گونه باشیم، خداوند کارهای ما را به بهترین وجه چاره خواهد کرد و آن چیزی را که حقیقتاً به نفع ما است، پیش خواهد آورد.

سخنران حرم مطهر رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و جایگاه تقوا در تعیین سرنوشت آدمی اشاره و ابراز داشت: آخرت حضور در بارگاه الهی و آغاز زندگی جاوید انسان است و سنجش الهی و ارزشیابی اخروی با ملاک و معیار تقوا می‌باشد، پس تقوا بهترین زاد و توشه ای است که می‌توان و باید آن را از فرصت‌های دنیایی و با سرمایه عمر تحصیل کرد.

بابانظر در پایان با بیان اینکه « انسان متقی باید به واجبات خداوند جامه عمل بپوشاند و از معاصی دوری جوید» تاکید کرد: تقوا یعنی اطاعت مطلق از ذات مقدس پروردگار و اولین قدم در آن خداشناسی است.

شایان ذکر است این مراسم معنوی و پر فیض تا اذان مغرب ادامه یافت و پس از آن نماز مغرب و عشاء به جماعت و در صفوف منظم اقامه شد.

برچسب ها: توکل ، کفایت ، الهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.