معاون عمليات هوانوردي فرودگاه بين‌المللي امام‌خميني(ره) از تجهيز اين فرودگاه به سيستم جديد CUPPS خبر داد و گفت: اين سيستم اوايل اسفند ماه سال جاري در فرودگاه امام‌خميني(ره) راه‌اندازي مي‌شود.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سعيد شرفي با اعلام اين خبر گفت: اين پروژه با هزينه اي افزون بر يك ميليون و 100 هزار يورو از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌هاي كشور در فرودگاه امام‌(ره) عملياتي مي‌شود.

وي با بيان اينكه سيستم‌هاي جديد پذيرش مسافري CUPPS از سال 2011 در فرودگاه‌هاي جهان مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: پس از دو سال پيگيري، اقدامات لازم براي خريداري و نصب اين دستگاه انجام شده است و در حال حاضر دو شركت فرانسوي IER و RESA در دو بخش نرم‌افزاري و سخت‌افزاري بروز رساني سيستم پذيرش مسافر و بار فرودگاه امام(ره) را برعهده دارند.

شرفي اظهار داشت: اين پروژه پس از كسب مجوز و اعتبارات لازم و پس از بازديد فرانك ويتي(FRANCK VITTE) مديرعامل منطقه‌هاي آسيا و خاورميانه شركت IER فرانسه از كانترهاي مسافر وارد مرحله اجرايي شد.

وي ارائه آمار دقيق مسافر و بار، صدور كارت پرواز از طريق ATM، صدور كارت پرواز براي مسافران با چند كانكشن پروازي را از جمله ويژگي‌هاي اين سيستم برشمرد.

يادآور مي‌شود؛ در حال حاضر پذيرش مسافر فرودگاه امام از طريق سيستك (CUTE:COMMON USED TERMINAL EQUIPMENT) انجام مي‌شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار