رئيس ذوب آهن اصفهان خواستار تغييرنگرش کلان کشور جهت توسعه توليد و صادرات مواد معدني از ايران شد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سعد محمدي رئيس ذوب آهن اصفهان با بيان مطلب بالا در همايش روز ملي صادرات گفت: ما در کشور بيش از 60 ميليارد تن ذخيره معدني داريم در حالي که ميزان تناژ توليدي ما هم اکنون 400 ميليون تن است.  

وي با تأکيد بر تغيير نگرش کشور براي توسعه توليد و صادرات مواد معدني گفت: 5.5 درصد از مس دنيا در ايران است و اين درحالي است که ما مي توانيم سالانه حدود دو ميليارد دلار از اين فلز باارزش را تنها به ترکيه صادر کنيم. 

رئيس ذوب آهن اصفهان همچنين به احداث کارخانه 400 ميليون تني مس در عربستان گفت: يکي از بازارهاي سهل الوصول ديگر صادراتي مس ايران مي تواند همين کشور عربستان باشد. 

سعدمحمدي با اشاره به سرمايه گذاري يک ميليارد تواني در معدن دو و 4 گلگهر اظهار داشت: براساس اين سرمايه گذاري توانستيم 160 ميليون تن ماده معدني را کشف کرده که اگر قيمت هر تن اين ماده معدني را تنها يک دلار حتي قيمت هر يک تن ماده معدني را يک دلار نيز محاسبه کنيم در کوتاه مدت 160 ميليارد دلار به کشور باز گردانده ايم. 

وي با تأکيد بر سرمايه گذاري در حوزه معدني کشور اظهار داشت: معادن کشور که عموما در شهرهاي محروم قرار دارند در صورت توسعه سرمايه گذاري در اين حوزه ها مي توانند به سادگي و در کوتاه مدت چهره اقتصادي مناطق خود را تغيير دهند. 

سعدمحمدي در پايان اظهار داشت: ميزان صادرات ذوب آهن نسبت به سال گذشته دو برابر افزايش يافته است. 
انتهاي پيام/

برچسب ها: افزایش ، صادرات ، ذوب آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار