موسسه سينمايي "مقاومت انقلاب اسلامي" به عنوان يك موسسه غير انتفاعي و غير دولتي مال جواد شمقدري نيست.

"مهدي عظيمي ميرآبادي" مديرعامل موسسه سينمايي مقاومت و انقلاب اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: موسسه سينمايي مقاومت و انقلاب اسلامي به عنوان يك موسسه غير دولتي و غير انتفاعي تحت نظارت سازمان سينمايي كشور  تشكيل شده است.

اين موسسه براساس اهداف فرهنگي مصوبه در قانون اسلامي و با التزام به قوانين و رعايت ضوابط حاكم بر تاسيس موسسات در زمينه موضوعات تاريخ انقلاب اسلامي ، دفاع مقدس ، بيداري اسلامي و مقاومت فعاليت مي‌كند.

وي ادامه داد: جواد شمقدري ، جليل عرفان منش و خود من به عنوان هيات موسس اين موسسه را تشكيل داديم و با تشكيل هيات امنا همه وظايف موجود به اين هيات واگذار شد و ديگر هيات موسس در اين زمينه مسئوليتي ندارد.

عظيمي ميرآبادي بيان كرد: در صورت سود مالي در پايان دوره براي موسسه يك ريال نيز به هيچ يك از افراديكه در اين مقام‌ها قرار دارند تعلق نمي‌گيرد و در واقع در صورت وجود مازاد درآمد نسبت به هزينه در هر مورد به هيچ يك از اعضاي هيات موسسه ، هيات امنا، مديرعامل و قائم مقام، خزانه‌دار و يا ساير مديران و مسئولان و كاركنان موسسه هيچ گونه سودي تحت عنوان سود پرداخت نخواهد شد.

وي ادامه داد: هيچ كدام از اعضاي هيات امنا، هيات مديره،‌قائم مقام‌، خزانه دار و افراد درجه اول آن نمي‌تواند به هيچ عنوان به طور مستقيم و يا غير مستقيم تحت عناوين شخصيت حقيقي و حقوقي طرف قرارداد و يا معامله با موسسه قرار بگيرند.

عظيمي ميرآبادي افزود: در صورت منحل شدن موسسه هيچ گونه سهم ، سود و حقوقي به هيچ يك از موسسين ، هيات مديره، هيات امنا، مديران وساير اشخاص تعلق نمي‌گيرد و كليه داراي‌هايي موسسه اعم از منقول يا غير منقول ، عين يا منفعت بعد از خاتمه تسويه حساب متعلق به دولت جمهوري اسلامي ايران است و با نظارت وزارت امور اقتصادي و  دارايي به سازمان سينمايي كشور منتقل مي‌شود.

وي اظهار داشت: بعضي‌ها اين موسسه را موازي‌ ساير موسسات مي‌دانند در صورتيكه اين موسسه قرار نيست براي سياستگذاري اين نوع سينما تصميم بگيرد و تنها مسئوليت  توليد در اين زمينه را دارد. در زمينه توليد نه يك موسسه بلكه ده‌ها موسسه نيز نياز است و به اين مقوله موازي كاري به هيچ وجه گفته نمي‌شود.

عظيمي ميرآبادي خاطرنشان كرد: تعلق داشتن اين موسسه به آقاي شمقدري به هيچ وجه صحت ندارد و اين يك فضاسازي غلط است  و هنوز هم مجوز اين موسسه لغو نشده است./ص


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار