اعضا جديد شوراي بازبيني منافع ملي را فداي منافع شخصي و گروهي خود نکنند.

"مهدي عظيمي ميرآبادي" عضو اسبق شوراي بازبيني فيلم هاي سينمايي در خصوص کابينه جديد اين شورا به خبرنگار سينما باشگاه خبرنگاران گفت: شوراي بازبيني تا به امروز با تعييرات متعددي همراه بوده اما اين تغييرات دراصل موضوع تغييري ايجاد نخواهد کرد چون اصول و ضوابط حاکن بر اين شورا يکسان است.
 
وي درخصوص ارزيابي رويکرد خود در اين شورا اظهار داشت: ارزيابي رويکرد من دراين شورا را مي توان با خروجي هاي اين نهاد سنجيد البته اين تصميم گيريها با اعتراضاتي همراه بود که بايد بگويم تمامي آن اعتراضات جنبه سياسي داشته است.
 
وي ادامه داد: اكران فيلم ها با دو بخش جشنواره اي و عمومي روبرو بود که درصدي از فيلم ها به دليل نمايش در جشنواره مورد بازبيني شورا قرار نمي گرفت و مستقيم به دست اعضا شوراي هيئت انتخاب مي رسيد که البته با جنجالهايي هم روبرو مي شد. 

وي ادامه داد: پس از آن هم و زمان اکران شوراي بازبيني با نظارت بر فيلمها اجازه اکران در سينماها را صادر مي کرد تا بار ديگر جريان ساز نشود.
 
وي در ادامه در خصوص "برف روي کاج ها" و حواشي ايجاد شده پس از آن عنوان کرد: فيلم سينمايي "برف روي کاج ها" در جشنواره فجر بدون مميزي به نمايش در آمد و پس از آن هم زماني که از کانال شوراي نمايش رد شد هم مشکلاتش بر طرف شد و تنها فداي جريانات سياسي شد و تمامي اعتراضات صورت گرفته رويکرد سياسي داشت مربوط نسخه ي اصلاح نشده ي جشنواره بود.
 
وي در مورد حضوريک روحاني در اين شورا بيان کرد: در دوره هاي قبلي نيز  يک يا دو روحاني درشوراي بازبيني حضور داشتند و اين اقدام بسيار ارزشمند و مفيد است و حرف نهايي را در امور فقهي يک روحاني مي زند چون اکران فيلمها بايد سلامت جامعه را در پي داشته باشد.

وي خاطرنشان کرد: براي شوراي جديدي آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم ضرورتها و منافع ملي و نظام جمهوري را فداي منافع شخصي و گروهي خود نکنند چون در پايان کودکان و نوجوانان کشورمان در اين راستا آسيب خواهند ديد./ص

برچسب ها: بازبینی ، فیلم ، سینما ، اکران ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار