مجموعه داستانی شعرگونه با عنوان «ویز ویزوی مربایی» كه نوشته سعید موسوی‌زاده است، از سوی انتشارات سوره مهر به بازار روانه خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سوره مهر، این كتاب از پنج منظومه نه بندی با نام‌های «پنجاه و شش تا كلاغ»، «كوچه مورچه‌ها»، «مورچه كوهنورد»، «ویز ویزوی مربایی» و «بادبادكی كه گم شد» تشكیل شده‌است. شخصیت اصلی چهار منظومه ابتدایی این كتاب حشرات و پرندگان مورد علاقه گروه سنی خردسالان هستند و آخرین منظومه به داستان بادبادكی می‌پردازد كه نخش پاره می‌شود و بعد از آواره‌شدن در شهر، با یك جوجه كلاغ دوست می‌شود.  
 
سعیده موسوی‌زاده، «ویز ویزوی مربایی» را با زبانی ساده و با تكیه بر كلمات محاوره‌ای برای گروه سنی خردسالان نوشته‌است. این منظومه‌ها با اینكه هریك برای خود داستانی دارند، به طور غیرمستقیم خردسالان را با مفاهیم اخلاقی و اجتماعی‌ای چون قدردانی و تشكر، كمك به دیگران، پرهیز از تنبلی و تلاش برای رسیدن به هدف آشنا می‌كنند.  
 
شعر «ویز ویزوی مربایی» كه نام كتاب نیز از آن گرفته شده‌است، داستان زنبوری تنبل است كه حاضر نیست برای پیدا كردن غذاهای شیرین مثل مربا از جایش بلند شود. در ادامه داستان او كه آرزو می‌كند شیشه مربا پرواز كند و به سمتش بیاید، با تنبلی از جا بلند می‌شود، اما چون بلد نیست بپرد، در شیشه مربا می‌افتد.  
 
خصیصه دیگر منظومه‌های «ویز ویزوی مربایی» طنزآمیز بودن آنهاست. غافلگیر كردن كودكان با وقایع غیرعادی مثل زخمی‌شدن توپی كه به مورچه‌های فوتبالیست به شیشه پرتاب كرده‌اند، بالارفتن مورچه كوهنورد از كوه ساخته شده از قند، چسب زخم آوردن كلاغه برای باد بادك تكنیك طنزآمیزی است كه برای جذاب بودن شعرها برای خردسالان در نظر گرفته شده‌است.  
 
«ویز ویزوی مربایی» تولید دفتر آفرینش‌های ادبی كودكان و نوجوانان حوزه هنری است و همزمان با مجموعه شعرهای دیگر سعیده موسوی‌زاده برای خردسالان با عناوین «كیسه خواب كوچك من» و «شكم گنده» منتشر می‌شود./ص

انتهاي پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار