آلودگی هوا یک آلودگی محیطی محسوب می شود که در صورت وارد شدن به بدن عوارض زيادی دارد و برای پیش گیری از بسیاری مشکلات می توان از غذاهایی مناسب استفاده کرد.

دکتر حاجی فرجی متخصص انستیتو تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص تغذیه مناسب در زمان آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا به عنوان یک آلودگی محیطی محسوب می شود که در صورت وارد شدن به بدن منجر به افزایش رایدکالهای آزاد می شود توصیه می شود که از غذاهای سالم به ویژه میوه و سبزیجات بیشتر استفاده شود.

وی افزود: این گروه ها به دلیل ویتامین های A,E,C می توانند از بروز بیماری ها، عوارض خطر و به ویژه مشکلات ریه پیشگیری کنند.

دکتر حاجی فرجی درباره عوارض غذاهای پرچرب گفت: استفاده از غذاهای چرب باعث می شود میزان دریافت چربی در بدن بالا برود بنابراین می توان توصیه کرد که از غذاهای چرب به ویژه اسیدهای چرب پرهیز شود.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل متفاوت بودن دلایل مسمویت در هوای آلوده باید دانست که از چه نوشیدنی هایی استفاده شود همیشه استفاده از شیر بعد از مسمومیت تاثیر مطلوبی ندارد بنابراین در مرحله اول باید دلایل مسمومیت ریشه یابی شود و پزشک تشخیص دهد زیرا بدون شناخت علت استفاده از هر نوشیدنی ممکن است پر عارضه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار