مدیر منطقه 10 شرکت انتقال گاز ایران با اعلام این خبر گفت: اتصال 23 کیلومتر آماده شده حدفاصل کیلومتر 23تا 45 خط هشتم به شبکه سراسری انتقال گاز کشور پیوست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمید خدری در خصوص پروژه برشکاری سرد خط 32 اینچ بین فازی گفت: به درخواست شرکت پارس جنوبی ، عملیات برشکاری سرد دو نقطه از خط 32 اینچ بین فازی به صورت همزمان توسط دو تیم تعمیراتی از منطقه 10 شرکت انتقال گاز ایران شروع و پس از 24 ساعت تلاش مداوم با موفقیت پایان رسید.
 
وي با اشاره به اينكه این عملیات به منظور ایجاد رینگ در خروجی پالایشگاه های پارس جنوبی در پایداری پالایش و انتقال گاز بر روی خط لوله 32 اینچ بین فازی با ضخامت 8/28 میلیمتر انجام شد و افزود: این عملیات بر روی دو نقطه از خط مذکور حاوی گاز سولفید هیدروژن گاز ترش H2S که یکی در محل ورودی به فاز 1 و دیگری در محل ورودی به فازهای 9 و 10 قرار داشت به منظور انتقال گاز از فازهای 6,7و8 به فازهای 15 و 16، با تلاش شبانه روزی انجام شد و با موفقیت به پایان رسید.
 
تعویض پوشش خط لوله دوم سراسری از کیلومتر 16 تا 24
 
 مدیر منطقه 10 شرکت انتقال گاز ایران در ادامه گفت: با توجه به قدمت خط لوله دوم سراسری و مشکلاتی که از نظر پوشش دارا بوده و در عین حال نقش حیاتی آن به عنوان یکی از شریان های اساسی انتقال گاز در سطح کشور، بحث تعویض پوشش این خط در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون نيز یک قطعه هشت کیلومتری از خط مذکور به عنوان فاز اولیه در حال اجراست.
 
وي افزود: با توجه به حساسیت و حجم قابل توجه عملیات اجرایی، فاز آتی تعویض پوشش این خط در مرحله پیمان سپاری است که انشاا... به زودی اجرایی خواهد شد.
 
خدري یادآور شد: نوع پوشش تعویضی با مواد پلی یورتان دو جزیی بوده و در این مرحله کیلومتر 16 تا 24 خط مذکور را شامل می شود.
 
اتصال نهایی 23 کیلومتر ابتدایی خط هشتم سراسری به خط هفتم
 
خدری گفت: با اتصال 23کیلومتر آماده شده حد فاصل کیلومتر 23تا 45، خط هشتم به شبکه سراسری انتقال گاز کشور پیوست .
 
وي تصريح نمود: در طی این عملیات که با همکاری پرسنل منطقه ده و شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و با هماهنگی دیسپچینگ ملی گاز انجام شد ، خط هشتم سراسری ابتدای مسیر به خط هفتم متصل شد و در ادامه این عملیات که با تلاش و دقت مضاعف همه همکاران میسر شد در کیلومتر 45 خط هشتم، عملیات Tie-in  قطعه ابتدایی به ادامه خط هشتم با موفقیت و به طور ایمن به انجام رسید .
 
خدري در ادامه افزود: با اتمام این پروژه علاوه بر افزایش ظرفیت خطوط، قابلیت اطمینان گاز کشور با توجه به رابط های خطوط هشتم، چهارم و هفتم به حد چشمگیری افزایش خواهد یافت.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: اتصال ، گاز ، انتقال ، خط لوله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار