به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محسن احتشام در نشستی در اتاق بازرگانی خراسانرضوی اظهار کرد: باید به تقویت فعالیتهایی که منجر به افزایش تقاضا و تولید زعفران با برندهای شرکتهای تولیدی و صادرکننده کشور میشود، بپردازیم.
نایب رئیس اول شورای ملی زعفران ایران تصریح کرد: امیدواریم با برنامههای در دست اقدام، شرکتهای صادراتی بتوانند زعفران کشور را به بازارهای جهانی معرفی و عرضه کنند.
احتشام بیان کرد: محلی و بخشی کردن تولید و پخش زعفران سبب کاهش تولید این محصول میشود بنابراین باید برای برندسازی طرح جامعی تصویب و بودجه لازم اختصاص یابد.
وی افزود: در حال حاضر با همت کشاورزان و مسئولان 96 درصد از زعفران جهان در ایران تولید میشود اما با مشکلات کنونی در دراز مدت نمیتوان به همین شیوه کار کرد./س