معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: چهار هزار نوع ماده غذایی در 400 کارخانه استان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، آزادبخت در همایش نظام‌های غذایی پایدار برای امنیت غذایی و تغذیه در ساری گفت: بحث تامین غذا نیازمند اقدام جمعی است تا با روند علمی به هدف مشترکی دست یابیم.

وی با بیان اینکه محور اصلی شعار روز جهانی غذا و دارو، فرهنگی است، افزود: امسال فائو «کشاورزی و گفتگوی فرهنگـی» را شعار خود قرار داده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران، به وجود 400 کارخانه با تولید 4 هزار نوع مواد غذایی در استان اشاره و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی در بحث تامین مواد غذایی به فرآوری تولیدات غذایی توجه دارد.

آزادبخت با تاکید بر اینکه شش گروه اصلی پروتئین‌ها، چربی، کربوهیدرات، ویتامین، مواد معدنی و مشتقات آن باید در وعده‌های غذایی لحاظ شود، گفت: در استفاده از چربی‌ها باید به مصرف ترانس‌های چرب که به سلامت آسیب می‌رساند، توجه شود.

وی ضمن اشاره به اینکه استان‌های شمالی در خط سرطان قرار دارند، افزود: سرطان در شمال کشور به مواد غذایی و شیوه زندگی افراد این مناطق بستگی دارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه در بحث ایمنی غذا باید به سلامتی بعد از مصرف توجه شود، تصریح کرد: تامین سلامت جامعه بر عهده ما است و تصور اینکه غذای ناسالمی در اختیار مردم قرار گیرد، سخت است./س



برچسب ها: ماده ، غذایی ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.