ضرورت حذف رانت خواران حوزه "مسکن"/ واگذاري ساخت و سازها به سازندگان معتبر

عضو کميسيون عمران مجلس گفت: يکي از راهکارهاي رسيدن به تعادل در بازار مسکن، حذف مافيا و رانت خواران اين حوزه است.

علي نعمت چهار دولي نماينده مردم همدان و ملاير در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بر ضرورت حذف رانت خواران حوزه مسکن تاکيد کرد و گفت: هم اکنون واسطه گري صنعت کشور را با افول همراه کرده است، بنابراين، براي اينکه بتوانيم يک ثبات قيمت را در بازار مسکن داشته باشيم، لازم است تدابيري جهت حذف مافيا و رانت خواران مسکن انديشيده شود.

وي ادامه داد: هم چنين ارائه تسهيلات به سازندگان جهت روي آوردن به بافت هاي فرسوده و ساخت و ساز واحد هاي جديد، الزامي است، به گونه اي که پس از تکميل واحدهاي نيمه تمام مسکن مهر، فرآيند اين طرح در بافت هاي فرسوده ادامه يابد.

چهاردولي به هزينه انشعابي مسکن مهر اشاره کرد و گفت: هزينه انشعابي که هم اکنون در مسکن مهر مصرف مي شود، کشنده است، از اين رو لازم است، يک سري هزينه هايي که با واسطه گري در پيمانکاري صرف مي شود و در انتها مصرف کننده را با مشکل مواجه مي کند، حذف و در اين مورد منطقي عمل کنيم.

چهار دولي تصريح کرد: هم چنين تشديد نظارت ها در اين بازار و واگذاري ساخت و سازها به سازندگان واقعي مسکن، از ديگر مسائل مهمي است که بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: هم اکنون تمام صنايع و بطور کلي اقتصاد کشور با واسطه گري و دلالي همراه شده است، از اين رو براي اينکه بتوانيم يک ثبات قيمت را در حوزه هاي مختلف اقتصادي از جمله مسکن داشته باشيم، بايد تدابيري را جهت حذف اين قشر بيانديشيم.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار