لزوم افزایش رونق سایر شهرهای کشور/ شرایط را برای تولید "مسکن" محیا کنیم

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه باید به شهرهای دیگر هم چون تهران رسیدگی کنیم، گفت: اتخاذ سیاست های تشویقی برای افزایش ساخت و ساز و عرضه" مسکن" در شرایط کنون ضروری است.

سیدبهلول حسینی، نماینده مردم آذربایجان شرقی و میانه در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه افزایش وام خرید "مسکن"، تورم زاست، افزود: این مسئله در ابتدای کار شاید موجب افزایش رونق شود و رکود فعلی را از بین ببرد ولی از بهت اثرگذاری بر قیمت ها، بدون شک باعث بالا رفتن  قیمت ها می شود.
وی با اشاره به اینکه در تهران، 10 درصد خانه خالی داریم، گفت: تولید مسکن پابرجاست اما آنچه که در میان ایجاد اشکال کرده است، عدم عرضه این واحدها به بازار است.
حسینی به راهکارهای عرضه خانه های خالی به بازار اشاره کرد و اظهار داشت: اخذ مالیات از خانه های خالی مهمترین و موثرترین راه حل برای شکستن احتکار واحدهای خالی است.
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اگر وام برای عرضه بیشتر، در اختیار سازندگان قرار گیرد، تأثیر بسیار مثبتی در بازار خواهد گذاشت البته در کنار آن، اتخاذ سیاست های تشویقی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
حسینی ادامه داد: بعنوان مثال، ایجاد تسهیلات بانکی، تسهیل در ارائه صدور پروانه، تعریف زمین های جدید، ایجاد شهرک های جدید و رونق شهرهای دیگر، از جمله سیاست های تشویقی است که می توان از آن جهت افزایش ساخت وساز و عرضه مسکن استفاده کرد.
وی با بیان اینکه تعداد شهرهای معتبر و با رونق در ایران بسیار کم است که این موضوع به مهاجرت روستاییان دامن زده است، افزود: لازم است دولت تدبیری جهت ایجاد جذبه در شهرهای دیگر بیاندیشد.
همچنین ایجاد اشتغال بصورت تضمینی و کمک به رونق یافتن این شهرها از جمله اقداماتی است که می توان برای عرضه بیشتر خانه و در پی آن، کاهش قیمت مسکن، انجام داد.
حسینی با اشاره به پینشهاد وزیر مسکن مبنی بر کاهش مالیات از طریق افزایش مدت زمان اجاره نشینی برای صاحبان واحدها، گفت: این مسئله مثبت ارزیابی می شود، اما بهتر است مسکن با الگوهای کوچکتر در حد 50 و 60 متری در تهران و داخل شهرهای بزرگ برای کسانی که توان مالی کمتری دارند، ساخته شود.
حسینی با تأکید بر اینکه در حوزه مسکن، باید همه جانبه عمل کرد، گفت: اتخاذ تمام مواردی که ذکر شد همراه با یک اقدام کارشناسانه، به طور قطع می تواند اثر قابل توجهی در کاهش قیمت ها حتی به یک دوم میزان فعلی، بگذارد.
برچسب ها: مسکن ، رونق ، محیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۱۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۲
نظر بسیار مثبتی است اکنون توجه به شهرهای بزرگ مانع توجهات به شهرهای کوچک شده برای مثال در عرض 50 سال اخیر تبریز حداقل 50 زیر گذر و پل احداث شده و به نوعی مشکل ترافیک حل شده ولی دومین شهر آذربایجان شرقی ( میانه ) هنوز ترافیم خودرو بیداد می کند و شهر قفل شده زیرا هیچ احداثیی برای زیر گذر و رو گذر نشده. آیا این است عدالت؟
آخرین اخبار