دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین گفت درگیری ها در بحرین رنگ و بوی سیاسی ندارد، بلکه درنتیجه اقدامات رژیم آل خلیفه و رویکرد این رژیم، ماهیت طایفه ای دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ شيخ "علي سلمان" روز چهارشنبه در خطبه های نماز عید سعید قربان در مسجد "جماله "در منطقه "البلاد القدیم" واقع درشرق منامه (پایتخت بحرین) گفت: نوع تعامل موسسات و دستگاه های رسمی بحرین با مردم این کشور بر اساس شیعه بودن، و نه بحرینی بودن آنان است.

وی افزود: این نوع رویکرد و تعامل از دهه هفتاد دراین جزیره واقع درحوزه خلیج فارس حاکم است و نگرش مسئولان بحرینی به مردم براساس وابستگی طایفه ای و مذهبی آنان است.شیخ سلمان همچنین گفت که مسئولان بحرینی استراتژی خصومت را در تعامل با مردم در پیش گرفته است و در شرایط فعلی این خصومت کاملا" شکل علنی به خود گرفته و می توان از آن به عنوان " جنگ تمام عیار " یاد کرد.

دبیرکل جمعیت وفاق (بزرگ ترین جمعیت مخالف بحرینی) همچنین گفت: مردم بحرین در وزارت خانه های دفاع ، کشور ، خارجه و اطلاع رسانی هیچ جایگاه و سمتی ندارند و همچنین در سمت های عالی در وزارت خانه دفاع و موسسات نظامی مشغول به فعالیت نیستند زیرا این پست ها متعلق به مزدوران آل خلیفه است و این وضعیت نشان می دهد که بحرین یک کشور مدنی واقعی نیست.
شیخ سلمان اظهار داشت: نباید در برابر اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه تسلیم شد و ضعیف بود ، بلکه باید از تجارب  فردی و جمعی استفاده کرد، و مانند بسیاری از کشورها با مقاومت و تلاش در زمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی در راه رسیدن به پیروزی موفق بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار