مشاور معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور؛

مجلس هر چه زودتر اصلاحيه "بودجه" 92 را تصويب کند/ ايجاد منابع جديد درآمدي در بودجه 92 مقدور نيست

مشاور معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور گفت: مجلس بايد هر چه زودتر اصلاحيه لايحه "بودجه" 92 را تصويب کند تا به اجراي بودجه در سال جاري کمک کند.

محمد کرد بچه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تعديل سقف درآمدي، توجه به طرح هاي عمراني و ارتقاي معيشت مردم سه محور اساسي در اصلاحيه لايحه "بودجه" 92 بود.

وي ادامه داد: ايجاد منابع جديد درآمدي در اصلاحيه بودجه 92 براي دولت  مقدور نبود و به همين دليل تلاش بر تعديل منابع موجود صورت گرفت.

مشاور معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور تصريح کرد: در بودجه 92 ما به التفاوت 5100 ميليارد توماني براي جلوگيري از گراني کالاهاي اساسي و دارو در نظر گرفته شده بود که طبق گزارشهاي بدست آمده اين اعتبار ديگر کفايت نمي کند بنابراين در لايحه اصلاحيه پيشنهاد شده اين رديف اعتباري به حدود 6هزار ميليارد تومان افزايش يابد.

وي با بيان اينکه تاکيد دولت بر ارتقاي معيشت مردم است افزود: با افزايش نرخ ارز از 1226 سال گذشته به 2450 در سال جاري دولت تلاش مي کند تا معيشت مردم ارتقا يابد.

کرد بچه اظهار داشت: ارقام موجود در بودجه 92 نسبت به عملکرد سال 91 دو برابر بود و نسبت به عملکرد 6 ماهه نيز غير واقعي بود.

به گفته مشاور معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با توجه به عملکرد 4 ماه اول در سال جاري سقف بودجه از 210 هزار ميليارد تومان به 150 هزار ميليارد تومان کاهش يافته است.

کرد بچه با بيان اينکه تاکيد دولت بر واقعي شدن ارقام است اضافه کرد: دولت در لايحه اصلاحيه پيشنهادي بر استفاده از منابع صندوق توسعه ملي براي طرح هاي عمراني ارائه داده است.

***تصويب سريع تر اصلاحيه بودجه 92 موجب اجراي بهتر آن در سال جاري مي شود

مشاور معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور گفت: لايحه اصلاحيه بودجه 92 تا دو جلسه ديگر در مجلس بررسي مي شود.

وي تاکيد کرد: نمايندگان مجلس در کميسيون برنامه و بودجه بايد هر چه زودتر اين اصلاحيه را تصويب کند تا دولت در ماه هاي باقي مانده از سال بودجه را دقيق تر اجرا کند.

وي با بيان اينکه کميسيون برنامه و بودجه يکشنبه و سه شبنه براي بررسي اين اصلاحيه تشکيل جلسه مي دهند افزود: بررسي هاي نمايندگان مجلس در اين هفته تمام مي شود.
انتهاي پيام/

برچسب ها: تعدیل ، سقف ، درآمدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار