رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: آموزش مربیان آموزش فنی و حرفه ای، طراحی ساختار نظام آموزش مهارتی به همراه ساخت و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه ای از زمینه های اجرای دیپلماسی مهارت است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،کوروش پرند بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه دوره آموزش مربیان فنی و حرفه ای کشور لبنان که در محل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد گفت: با شرایط جهان با مجموعه ای از دگر گونی ها در عرصه های سیاست ،اقتصاد ، علم و فرهنگ و شیوه های زندگی در دامنه ای وسیع روبرواست، ادغام بازارهای جهان، جابجایی و انتقال سرمایه و نیروی کار را به وجود آورده است.

وی افزود: تغییرسازمان کار و ظهور اقتصاد دانش محور و اهمیت یافتن مهارت نیروی انسانی، تربیت مهارتهای برتر برای تولید کالا با مهارت بیشتر، حضور در بازارهای جهانی وجذب سرمایه گذاری خارجی،‌تاثیر نیروی کار در مشاغل  و گسترش نفوذ اینترنت و آموزش مجازی از جمله ویژگیهای عصر حاضر است که جهت گیری نظام های آموزشی به صورت  منطقه ای، بین المللی و بین فرهنگی را ضروری کر ده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: در این میان یکی از پارادایم های نوین در دیپلماسی که می تواند به دغدغه کشورها برای تعامل درفضای بین المللی پاسخی شایسته دهد دیپلماسی مهارت است. چرا که این قابلیت را دارد تا با برقراری و تقویت روابط 2 یا چند جانبه در زمینه هایی همچون تقویت توانمندیهای نیروی انسانی، تقویت توانمندیهای فناوری و به طور کلی بهره برداری از تجارب موفق مهارتی سایر کشورها موجب تامین منافع ملی کشورها شود.
پرند تصریح  کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان طراح الگوی دیپلماسی مهارت و اجرای این دیپلماسی تا کنون بیست میز را در حوزه کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی فعال کرده و با حضور در کشورهای هدف تا کنون تفاهم نامه های مشترکی را به امضا رسانده و درحال اجرایی کردن آنها است.
وی افزود: آموزش مربیان آموزش فنی و حرفه ای، استانداردهای آموزشی، شغل و شایستگی، طراحی ساختار نظام آموزش مهارتی، ساخت و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه ای و تولید و تدوین منابع آموزشی از زمینه های اجرایی دیپلماسی مهارت است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد موضوع تربیت مربیان کشورهای اسلامی و منطقه نیز به عنوان یکی از دستاوردهای دیپلماسی مهارت اجرایی شده است وبسیار خرسندیم که مدلی را برای تعاملات بین المللی پیشنهاد دادیم که مبتنی بر توانمندیهای کشورمان بوده و در اجرای آن موفق عمل کرده ایم.

پرند تاکید کرد در این راستا نخبگان فکری و اجرایی منطقه باید نسبت به اهمیت و ضرورت تقویت و کاربرد دیپلماسی مهارت اعتقاد داشته باشند که به صورت یک برنامه کاربردی در دستور کار رسمی قرار گیرد.

برچسب ها: دیپلماسی ، برنامه ، مربیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار