روزنامه لوفیگارو در مطلبی به بررسی اقدامات فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه برای کاهش دو درصدی بودجه فرانسه در سال 2014 پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه لوفیگارو؛  این روزنامه فرانسوی در مطلبی به قلم "ژولین لیکور" نوشت، هدف کاخ الیزه رسیدن به بودجه صد میلیون یورویی برای سال 2015 است. در میان دیگر اقدامات لازم برای این هدف، هزینه‌های سفر ریاست جمهوری نیز همچنان باید کاهش یابد.

نهاد ریاست جمهوری فرانسه هم در میان ادارات دولتی از کاهش بودجه در امان نیست. در حالی که فرانسویان با برگه های مالیاتی افزایش یافته خود رو به رو شده اند، این صرفه جویی ها ممکن است در برابر بودجه کلی دولت ناچیز به نظر برسد، اما جنبه نمادین خود را دارد.

بر اساس اسناد وزارت اقصاد و امور دارایی فرانسه، کاخ الیزه همچنین در سال 2014، بودجه‌ای صد و یک میلیون و هفتصد هزار یورویی در اختیار خواهد داشت. که در مقایه با بودجه سال 2013، دو درصد کاهش داشته است.

در ماه ژوئیه، گزارش دیوان محاسبات فرانسه که به امضای دیدیه میگو، نماینده حزب سوسیالیست رسیده بود، تلاش های فرانسوا اولاند، از زمان انتخاب شدنش به ریاست جمهوری فرانسه به منظور کاهش هزینه های اجرایی کاخ الیزه را خاطر نشان می کرد.

همچنین در دوره بین پانزدهم مه تا سی و یکم دسامبر 2012، دیوان محاسبات از «تقویت پس انداز در نیمه دوم سال به دلیل اقداماتی که منجر به صرفه جویی پنج میلیون و چهارصد هزار یوریی شده بود» ابراز رضایت کرده بود. به این ترتیب بودجه کاخ الیزه از صد و هشت میلیون و نهصد هزار یورو به صد و سه میلیون و پانصد هزار یورو کاهش یافته بود. این گزارش همچنین از کاهش هزینه های مربوط به مطالعات و نظرسنجی های دوران ریاست جمهوری نیکلا سارکوزی حکایت می کرد.

کنترل هزینه های مربوط به کارکنان کاخ الیزه با کاهش اندک تعداد نفرات و نیز کاهش حقوق و دستمزد رییس جمهور از نوزده هزار و هفتصد و بیست و یک یورو در ماه به سیزده هزار و هفتصد و شصت و چهار یورو در ماه صورت گرفت. با این حال ، پیش بینی هزینه های مربوط به کارکنان برای سال 2014 افزایش جزئی 2/8 درصدی خواهد داشت. کارکنان نهاد ریاست جمهوری به هشتصد و پنجاه و هشت نفر به صورت تمام وقت، بالغ می شوند و حدود شصت و چهار درصد بودجه این نهاد را به خود اختصاص می دهند.

این افزایش با کاهش بیشتر هزینه های مربوط به سفرهای ریاست جمهوری جبران می شود. دیوان محاسبات در تابستان گذشته از این بهبود و اصلاح هزینه ها استقبال کرده بود. در واقع ، هزینه های مربوط به سفرهای ریاست جمهوری از نوزده میلیون و چهارصد هزار یورو در سال 2012، به هجده میلیون و دویست هزار یورو در سال 2013 کاهش یافته بود. برای سال 2014، این مقدار به شانزده میلیون یورو، معادل 15/1 درصد بودجه کاخ الیزه کاهش می یابد. الیزه برای رسیدن به هدف تعیین شده خود، اندازه هیئت‌های همراه در سفرهای رسمی را کاهش خواهد داد و از هزینه های ایجاد شده توسط گروه های پیش اعزام سفرها خواهد کاست.

پیش نویس بودجه سال 2014 باید تا هفته آینده به تصویب مجلس شورای ملی فرانسه برسد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار