نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: عرفات سرزمین عرفان و شناخت بوده و سرزمین مناجات، یاد الهی و برائت از مشرکین محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام سید محمد واعظ موسوی با اشاره به آیه 198 سوره بقره اظهار کرد: خداوند در این آیه خطاب به کسانی که مشغول اعمال حج هستند می‌فرماید هنگامی که از عرفات بازگشتید خدا را یاد کنید.

وی خاطرنشان کرد:‌ ذکر و دعا به معنای کامل عبارتست از اینکه عقل، جسم و روح به‌طور کامل به یاد خدا باشد و لحظه‌ای از این فتح‌الباب غفلت نکند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: شب نهم ذی الحجه شب عرفه است هر دعای خیری انسان در آن شب قرائت کند و به هر عبادتی بپردازد، از اهمیت و ارزش برخوردار است.

وی یادآور شد: عرفات؛ سرزمین عرفان و شناخت و سرزمین مناجات، یاد الهی و برائت از مشرکین محسوب می‌شود.

واعظ موسوی تصریح کرد: انسان‌ها باید از قبل پیش‌بینی کرده و خودشان را آماده این ایام و انجام دعاهای وارد شده کنند که برای این روز ذکر شده‌ است.

وی ادامه داد: اهمیت دعا در این روز به حدی است که اگر روزه انسان را از خواندن دعا باز ‌دارد، بهتر است روزه نگیرد تا بتواند به دعا و نیایش بپردازد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انسان‌های اهل سلوک و خودسازی، از این موقعیت بهترین استفاده را می‌کنند و با مشغول شدن به ذکر و یاد الهی و دعاهایی که از زبان معصومانی مانند امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و امام صادق(ع) وارد شده خود را در دریای معرفت و عرفان شناگر می‌کنند.

وی یادآور شد: در نقلی از امام صادق(ع) که از سوی شیخ صدوق ذکر شده خداوند در پیشگاه اهل عرفات حاضر می‌شود و خواسته‌های به حق آنها را اجابت می‌کند.

واعظ موسوی عنوان داشت: قرائت زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه بسیار مقرب است و هر کس در روز عرفه امام حسین(ع) را زیارت کند، خداوند ثواب حج را برایش حساب می‌کند.

وی یادآور شد: لازم نیست دعا در کربلا یا عرفات خوانده شود، هر چند قرائت دعا در این دو سرزمین به مزایا، خصوصیات و تاثیر آن را اضافه می‌کند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: اگر برخی درباره پاداش دعاها در این روز اختلاف دارند، این تفاوت مربوط به شخصیت و مراتب معنوی هر کدام از انسان‌های مشغول عبادت و دعا است./س

برچسب ها: قم ، عرفات ، سرزمین ، مناجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.