مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: فروش شیرهای فله‌ای ممنوع اعلام شده است و اگر توسط بازرسان مرکز بهداشت رؤیت شود با فرد خاطی برخورد می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حسین صفاری، اظهار کرد: دستورالعمل و بخشنامه ممنوعیت فروش شیرهای فله‌ای به تمام مراکز لبنی ارسال شده است.

وی افزود: شیرهای بسته‌بندی شده‌ای که در بازار موجود است پاستوریزه هستند و مسوولان فنی و امور تغذیه مرحله به مرحله فرآیند تولید این محصول را زیر نظر دارند و تنها مشکل آن گرانی است و به همین دلیل استقبال از این شیرها کم است.

وی ادامه داد: بر روی شیرهای فله‌ای هیچ کنترل و نظارتی وجود ندارد و حتی اگر صنفی هم در بهترین شرایط اقدام به تولید این محصولات کنند به دلیل این‌که نماینده وزارت بهداشت در روند تولید حضور ندارد اطمینانی به سلامت چنین شیرهایی نیست و فروش آن‌ ممنوع است.

صفاری تصریح کرد: تب مالت و آلودگی‌های میکروبی از بیماری‌هایی هستند که از طریق شیر به انسان منتقل می‌شوند پس زمانی که شیری بررسی‌های CIP را نداشته باشد سلامت آن مطمئن نیست.

وی در خصوص چگونگی تولید این شیرها گفت: اگر واحدهای صنفی شیرهای فله‌ای را از ایستگاه جمع‌آوری خریداری کنند با وجود نظارت اداره‌کل دامپزشکی، این محصول برای تولید سایر فراورده‌های لبنی است و برای مصرف مستقیم مناسب نیست.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص شیرهای پاکتی نیز هشدار داد و گفت: مردم نباید شیرهای پاکتی که بیرون از یخچال و یا در مقابل مغازه بر روی سبدهای پلاستیکی قرار دارد استفاده کنند، چرا که این شیرها اگر بیرون از یخچال قرار گیرند بار میکروبی بالایی خواهند داشت.

صفاری اظهار کرد: مسوولان باید نسبت به تعدیل قیمت شیرهای پاکتی که پاستوریزه و هموژنیزه هستند اقدام کنند تا این محصول از سبد غذایی خانواده‌ها حذف نشود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: اصفهان ، شیر ، فله ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.