قراردادهای جذب سرمایه در حوزه معادن برای فعالان این بخش به روزرسانی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ معاون بهره برداری شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اعلام این خبر گفت: این اقدام با كمك و تایید مشاوران بین المللی امورحقوقی معادن انجام شده و هدف اصلی جذاب شدن سرمایه گذاری در این بخش است.

خدایار كریم نژاد در عین حال به نیاز كشور برای سرمایه گذای در معادن به ویژه در «زغالسنگ» اشاره كرد و گفت: قراردادهای همچون بی.او.تی(B.O.T) ،‌ بی.او.او (B.O.O)‌ بای بك و انواع قراردادهای مشاركتی به روزرسانی شده اند تا مسیر توسعه معادن كشور هموار شود.

معاون شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اظهار داشت: در طرح جامع فولاد تاكید شده كه تولید 8میلیون تن فولاد خام باید به روش كوره بلند انجام گیرد كه این موضوع نشان از اهمیت افزایش ظرفیت تولید زغالسنگ و كك می دهد.

وی با بیان اینكه به زودی كشور با رشد تقاضا برای زغالسنگ و تولیدات پایین دستی آن مواجه می شود گفت: از سال جاری طرح های تولید كك متالورژی راه اندازی می شوند كه نیاز به ماده زغالسنگ را افزایش می دهند.

كریم نژاد ادامه داد:‌ كك سازی هایی كه در حال ساخت هستند شامل 900هزار تنی ذوب آهن ،‌ 800هزار تنی شركت میدكو،‌650 هزار تنی طبس،‌ 400هزار تنی زرند(طرح توسعه) و 300هزار تنی سواد كوه است و این امر اهمیت سرمایه گذاری در تولید زغالسنگ در كشور را نمایان می سازد.

به گفته معاون شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران،‌ برای دستیابی به هدف فوق و تامین نیاز كارخانه های فعال حال حاضر، باید ظرفیت تولید زغالسنگ كنسانتره به 6 میلیون تن در سال است.

وی همچنین با اشاره به اینكه هم اینك ظرفیت تولید زغالسنگ كنسانتره در كشور به 1.5میلیون تن می رسد اظهار داشت: طبق اهداف برنامه برای تامین كك مورد نیاز كارخانه های كك سازی،‌ طرح جامع زغالسنگ كشور – مصوب ایمیدرو- ،‌باید عملیاتی و اجرا شود كه بخشی از این طرح ها در دست اجرا قرار دارد.

كریم نژاد تصریح كرد:‌ به منظور سرمایه گذاری در این طرح ها و با برگزاری فراخوان، از كلیه سرمایه گذاران داخلی و خارجی استقبال می كنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سرمایه ، معادن ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار