گسل شمالی تهران باز هم فعال شد تا یک روز کاری دیگر را برای ستاد مدیریت بحران منطقه 22 و دیگر نهادها و سازمانهای خدمات رسان مستقر در این محدوده رقم بزند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حسین مرادی شهردار منطقه در این باره گفت: « طبق سناریوی تعریف شده ، در اثر فعال شدن گسل شمالی تهران زمین لرزه ای به شدت 6 ریشتر در شهر تهران اتفاق افتاد که سبب وارد شدن خسارات به اماکن و تاسیسات دولتی و عمومی موجود در منطقه شده و تعداد زیادی از شهروندان دچار صدمات جانی و مالی شدند . وارد شدن خسارات گسترده به شریانهای حیاتی گاز ، آب ، برق و مخابرات و صدمات و اثرات ثانویه منجر به ریزش آوار و وقوع آتش سوزی در نقاط مختلف همچنین تخریب  مدرسه دخترانه شهید ستاری واقع در محله آزاد شهر به دلیل بافت فرسوده و تراکم بالای دانش آموزان نیاز فوری به امداد رسانی، برگزار کنندگان این مانور را وادار به واکنش سریع در این زمینه کرد و بلافاصله پس از وقوع حادثه، موضوع از طریق ستاد مدیریت بحران منطقه به تمامی ارگانهای خدمات رسان اعلام و کمک رسانی به مصدومان حادثه آغاز شد.»
وی افزود: « با حضور به موقع سازمان های نامبرده در محل حادثه، بسرعت عملیات اطفای حریق و تخلیه اضطراری دانش آموزان از فضای داخلی مدرسه آغاز شد و مصدومان به درمانگاه ستاد مدیریت بحران منطقه واقع در بوستان جنگلی چیتگر انتقال داده شدند. هدف از برگزاری این مانور، عملیاتی کردن سیستم مدیریت بحران، ایجاد هماهنگی و وحدت فرماندهی در مدیریت بحران و تمرین و هماهنگی در بکارگیری نیروها و تجهیزات بود. تهیه و تدوین سناریو و نظارت و هماهنگی موجود میان اعضای ستاد مدیریت بحران توسط ستاد مدیریت بحران منطقه صورت گرفت و این ستاد پس از اخذ گزارشهای تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران، در پایان عملیات، به بررسی و تحلیل عملیات همچنین تعیین نقاط ضعف و قوت آن اقدام کرد .»
گفتنی است در اجرای این مانور، ناحیه مقاومت بسیج عمار یاسر ، کلانتری 181 ، ایستگاه 76 آتش نشانی ، پلیس راهور منطقه 22 ، جمعیت هلال احمر ، اورژانس منطقه ، آب و فاضلاب منطقه 2 ، شرکت برق آزادی ، شرکت گاز منطقه 22 ، درمانگاه ستاد مدیریت بحران منطقه ، ستاد مدیریت بحران ناحیه 4 و ... با ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 22 مشارکت داشتند ./
برچسب ها: مانور ، پناهگیری ، تخلیه ، امن ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار