وزير جهاد کشاورزي پايداري امنيت غذايي را نيازمند ايجاد يک نظام پايدار توليد و توزيع مواد غذايي دانست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ حجتي وزير جهاد کشاورزي با بيان مطلب بالا در همايش روز جهاني غذا که صبح امروز در سالن اجلاس سران برپا شده است اظهار داشت: اگرچه توليد و عرضه کافي غذا در سطح کلان شرط اول تأمين امنيت غذايي است ولي تضمين امنيت غذايي خانوار و فرد در نهايت منجر به بهبود وضعيت غذايي در جامعه مي شود.

وي افزود: پايداري امنيت غذايي نيازمند ايجاد يک نظام پايدار توليد و توزيع مواد غذايي است و همواره نوسانات توليد حوادث طبيعي بيکاري و غيره امنيت غذايي بشر را در نقاط مختلف تهديد کرده است.

وزير جهاد کشاورزي با اشاره به اينکه کشاورزي و توليدات آن يکي از مهمترين اجزا در ايجاد امنيت غذايي پايدار مي باشد اظهار داشت: در راستاي سلامت غذا و تأمين امنيت غذايي بايد به مواردي چون توليد محصولات کشاورزي کافي و قابل رقابت با محصولات وارداتي و نيز توليد محصولات کشاورزي سالم که در عين حفاظت از محيط زيست توليد شده توجه داشت.

وي ادامه داد: از جمله اقدامات بخش کشاورزي که براي انجام آنها دست ياري به سوي دست اندرکاران توليد غذا در کشور دراز مي کنيم اين است که با حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش کشاورزي گسترش ظرفيت ذخيره سازي و انبار داري محصولات کشاورزي و نيز سرمايه گذاري در توسعه سامانه هاي حمل و نقل بهداشتي محصولات کشاورزي و مواد غذايي کشور را در رسيدن به امنيت پايدار غذايي ياري رساند.

وي ادامه داد: همچنين حمايت از توليد محصول سالم و توسعه کشت محصولات ارگانيک افزايش سطح آگاهي مصرف کنندگان در خصوص سلامت مواد غذايي مصرفي و نيز تقويت استانداردهاي اختياري و اجباري کنترل کيفي توليدات و فراورده هاي کشاورزي و غذايي زمينه دسترسي جامعه به غذاي کافي و سالم را که از حقوق مسلم اوليه هر فرد است فراهم کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، جهاد ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار