رئيس هيئت مديره کانون انجمن هاي صنايع غذايي خواستار حذف ماليات بر ارزش افزوده صنايع غذايي و اخذ اين ماليات از صنعت دخانيات شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا مرتضوي رئيس هيئت مديره کانون انجمن هاي صنايع غذايي ايران با بيان مطلب بالا در همايش يک روزه جهاني غذا که صبح امروز در سالن اجلاس سران برپا شده است گفت: پيشنهاد مي کنم براي ارتقاي امنيت غذايي در جامعه و نيز حذف قدرت خريد مردم، ماليات ارزش افزوده غذا حذف شده و اين ماليات از سيگار و صنايع دخانيات گرفته شود.

وي افزود: پيشنهاد من اين است که رقم ماليات بر ارزش افزوده صنايع غذايي و صنايع تبديلي آن از محل توليد و فروش سيگار و دخانيات در کشور اخذ شود.

وي با اشاره به واردات 5 ميليون تني ذرت و يک ميليون و 700 هزار تني برنج به کشور درسال گذشته اظهار داشت: براي کاهش واردات مواد غذايي به کشور به ويژه برنج دولت مي تواند با اختصاص بودجه زمينه مدرنيته کردن صنعت شالي کوبي در کشور را فراهم کند.

وي ادامه داد: هم اکنون فناوري مربوط به صنعت شالي کوبي در کشور مربوط به 60 سال پيش است که چنانچه زمينه بروز شدن اين صنعت فراهم شود ميزان توليد برنج در کشور نيز افزايش مي يابد.

مرتضوي همچنين خواستار انعقاد قراردادهاي سلفي براي خريد محصولات کشاورزي مورد نياز کارخانجات صنايع غذايي کشور شد.

رئيس هيئت مديره کانون انجمن هاي صنايع غذايي ايران با اشاره به وعده وعيدهاي مسئولين به مردم گفت: بهتر است هر مسئول و وزيري که در ارتباط با با مسئله اي به مردم قول مي دهد سال آينده در خصوص اجرايي کردن قول و وعده خود به مردم مورد سوال واقع شود و چنانچه نتوانسته بود وعده خود را اجرايي کند از مردم عذرخواهي نمايد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مالیات ، ارزش ، افزوده ، دخانیات ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار