رئيس سابق دانشكده قضايي گفت: در حال حاضر دانشكده علوم قضايي تنها دانشكده قضايي كشور است و اين يك امتياز براي قوه قضاييه به شمار مي‌آيد تا بتواند از اين فضا و فرصت براي تامين كادر انساني استفاده كند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، " سيامك ره‌پيك" رئيس سابق دانشكده علوم قضايي در مراسم توديع و معارفه رؤساي دانشكده علوم قضايي كه صبح امروز در دانشكده علوم قضايي و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي برگزار شد اظهار داشت: بنيان دانشكده علوم قضايي مبتني بر تقوا بوده و افرادي با نيت‌هاي خالص اين دانشكده را تاسيس كرده‌اند. 
 
وي ادامه داد: غير از اهداف تاسيسي كه اين دانشگاه را ايجاد كرده، اينجا اهداف مقدسي وجود دارد كه آن اهداف به همكاران و كاركنان ما جهت دهي مي‌دهد.  
 
رئيس سابق دانشكده قضايي افزود: در حال حاضر دانشكده علوم قضايي تنها دانشكده قضايي كشور است و اين يك امتياز براي قوه قضاييه است تا بتواند از اين فضا و فرصت براي تامين كادر انساني استفاده كند.
 
ره‌پيك تصريح كرد: ما از ابتداي كار كه وارد دانشكده قضايي شديم برنامه‌اي را در قالب 20 پروژه با برنامه ريزي مشخص و با تاكيد بر استقلال دانشكده فراهم كرديم و اين مهم به رئيس قوه ارائه داده شد.  
 
وي ادامه داد: گفتمان و راهبرد اصلي كه در آن چارچوب مطرح شد بحث توسعه دانشكده علوم قضايي بود كه اين دانشكده از جهات مختلف آموزشي و امكانات گسترده تر شود. 

هپيك افزود: پروژه‌هاي ما در بخش‌هاي مختلف طراحي شد و محصول كار ايجاد ساختارها و ظرفيت ساختاري در دانشكده بود كه بتواند اهداف و برنامه‌هاي موجود را تحقق بخشد.  
 
وي تصريح كرد: تبديل دانشكده به دانشگاه علوم قضايي در دستور كار قرار گرفت البته در ارتباط با اين مهم در گذشته اقداماتي صورت گرفته بود كه نتيجه بخش نبود اما خوشبختانه حدود يك سال بعد با پيگيري‌هاي مسئولين، دانشگاه علوم قضايي با موافقت قطعي ايجاد شد.  
 
رئيس سابق دانشكده علوم قضايي اظهار داشت: در اين دانشكده براي بخشي از پست‌ها مجوز استخدامي صادر شد و در ساختار دانشگاه به مقررات عالي آموزش كشور و وزارت علوم توجه شد به طوري كه امروزه مقررات حاكم آموزشي و اداري در چارچوب آيين نامه ها، ابزار و نرم افزار كار در دانشگاه‌ است.  
 
ره‌پيك ادامه داد: با كمك و توجه وزارت علوم ما در چند ماه گذشته موفق شديم هيت مميز دانشگاه را تشكيل دهيم كه اين مهم يك كار بي سابقه بود و همين طور تقريبا از سال 90 تا 92 بودجه دانشگاه تقريبا به صورت تصاعدي افزايش پيدا كرد و بيش از 5 تا 6 برابر شد.  
 
وي افزود: در نيمه دوم سال گذشته و به ويژه نيمه اول سال 92 به دليل مشكلات كشور در مسائل مالي و بودجه، تخصيص‌ها بسيار پايين بود بنابراين ما دچار مشكلاتي بوديم اما اميدواريم با قولي كه سازمان مديريت به ما داده جبراني، در تخصيص مهر ماه سال جاري شود و بودجه دانشگاه در سال 92 به حد كافي برسد تا برخي از كارها كه اجرا نشده پيگيري شود.  
 
ره‌پيك تصريح كرد: ضعف تشكيلات و ضعف بودجه تقريبا متناسب پيش رفته است اما ما در تلاش بوديم كه با كمك همكاران و مساعدت‌هايي كه از وزارت علوم داشتيم 14 رشته فوق ليسانس ارشد ناپيوسته در حوزه مديريت، ثبت، پيشگيري و .... براي دانشجويان داشته باشيم.  
 
رئيس سابق دانشگاه علوم قضايي اظهار داشت: يك اتفاق تقريبا منحصر به فردي كه در اين دانشگاه افتاد اين بود كه رشته كارشناسي ارشد پيوسته علوم قضايي در 6 گرايش مورد تصويب قرار گرفت و مهر ماه امسال اولين دوره كارشناسي ارشد پيوسته كه يك دوره كاملا منحصر به فرد است ايجاد شد.  
 
وي ادامه داد: 80 دانشجوي برتر كه تعداد قابل توجهي از آن‌ها رتبه‌هاي زير 100 كشوري هستند انتخاب شده‌اند و مشغول تحصيل هستند و اين يك كار اساسي بود كه انجام شد.  
 
رئيس سابق دانشگاه علوم قضايي در پايان خاطر نشان كرد: از سال 94 اولين محصول دوره‌هاي جديد كه با جمعيت حدود 250 نفر در سال گزينش شده‌اند، در اختيار قوه قضاييه قرار خواهند گرفت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار