جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور گفت : باید نظام اداری را براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، کارآمد و به‌روزکنیم.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمود عسکری آزاد با تاکيد بر نقش سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ظرفیت سازی و تدوین سیاستها، مقررات و آیین نامه‌های اجرایی برای اصلاح ساختار اداری، گفت: در ماموریت ها، وظایف، ساختار و راهبردهای کلان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بر اساس سیاست های کلی نظام اداری، ابلاغی مقام معظم رهبری در اردیبهشت 1389و با هدف اجرای این سیاست‌ها، حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی نظام اداری کشور، اظهار داشت: یکی از اصول 26 گانه سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری، چابک سازی، متناسب سازی و منطقی ساختن تشکیلات نظام اداری است که اجراي این سیاست ها مستلزم مهندسی مجدد نظام اداری کشور است.

عسکری آزاد با تاکيد بر اصلاح ساختار نظام اجرایی کشور بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، تصريح کرد: پاسخگویی، شایستگی، سرعت انتقال، انعطاف پذیری و همچنين دانش بنیان بودن از مهم ترین ویژگی‌های سازمان های چابک است که در اين راستا به منظور دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه، باید نظام اداری خود را با کاربست این ویژگی‌ها کارآمد و به‌روزکنیم.

وی همچنین با تشریح فضای فعالیت سازمان‌ها در دنیای متغیر و رقابتی امروز گفت: سازمان‌ها برای بقا در شرایط موجود و اثربخشی مطلوب، باید در ساختار، تشکیلات، سرمایه انسانی، میزان و نوع بهره مندی خود از فناوری های نوین بازنگری کنند بنابراین نقش سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به عنوان طراح، راهبر و پایش کننده روند توسعه‌ای کشور، ظرفیت سازی و تدوین سیاست‌ها، مقررات و ‌آیین نامه‌های اجرایی برای این تغییرات در ساختار اداری است.

جانشین معاون توسعه و سرمایه انسانی رییس‌جمهور، در پایان تاکید کرد: مفاد سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری علمی، کارشناسانه، سازنده و هوشمندانه است و در آینده نزدیک با تامل در این سیاست‌ها و تلاش نظری و عملی برای اجرای دقیق آنها، تحولی در ساختار و رفتار دستگاه‌های اجرایی در مسیر تحقق اهداف مندرج درسند چشم انداز ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار