با توجه به نقش موثر دانشجويان و فرهيختگان در معرفي و توسعه صنعت گردشگري، براي نخستين بار به طرح ملي کويرشناسي و کويرنوردي صورت تخصصی برای دانشجویان رشته های مدیریت جهانگردی و گردشگری به صورت دو زبانه اجرا شده است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بابک ارسیا سرپرست مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران و دبیر ششمین دوره طرح ملی کویرشناسی و کویرنوردی دانشجویان با اشاره به ظرفیتهای بالقوه اکوتوریسم در ایران، گفت: پتانسيل و ظرفيت بالقوه کشور غيرقابل انکار است و شناخت كوير و پديده هاي منحصر به فرد آن به عنوان يکي از جاذبه هاي گردشگري کشور مي تواند نقش موثري در توسعه و رونق صنعت گردشگري ايران اسلامي داشته باشد.

وي با اشاره به اجراي موفق ششمين طرح ملي کویرشناسی و کویرنوردی، ادامه داد: تاکنون مركز گردشگري دانشجويان با برپایی گردش های علمی کویرشناسی و انتشار کتب مختلف گام هاي علمي و عملي در جهت شناخت کوير و کویرنوردی گام برداشته است.

سرپرست مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران ادامه داد:‌ برای توسعه و رونق صنعت گردشگري بايستي کشورمان را به دنيا معرفي کنيم و با آموزش دانشجویان و فرهیختگان این مرز و بوم که از طلایه داران این حرکت علمی و فرهنگی هستند، می توان به این مهم دست یافت.

وی همچنین مناطق کویری و بیابانی را یکی از ظرفیتهای گردشگری سلامت در کشور دانست و تصریح کرد: در قالب اين تور دانشجویان علاوه بر شن نوردی در شنزارهای روان کویر مصر، زمينه معرفي خاصیت درمانی اين پتانسيل گردشگري کشور فراهم شده است.

شايان ذکر است؛ تاکنون طی پنج دوره متوالی در کویرهای خراسان جنوبی، سمنان، کاشان و کرمان توسط مركز گردشگري دانشجويان برگزار شده، ششمين مرحله اين طرح براي نخستين بار به صورت تخصصی برای دانشجویان رشته های مدیریت جهانگردی و گردشگری به صورت دو زبانه اجرا شده است.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار