مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربایجان شرقی از افتتاح مجتمع رفاهي و خدماتي امامزاده جبرئيل روستاي آستمال شهرستان ورزقان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی در مراسم بهره برداري از اين پروژه اظهار داشت: سه ساختمان خدماتي و رفاهي اين مجموعه همزمان با پايان هفته گردشگري به بهره برداري رسيد.

وي خاطرنشان كرد: ساخت سه ساختمان اين امامزاده از سال گذشته آغاز شده بود كه امروز با اتمام مراحل، شاهد افتتاح آن هستيم.

محمدي اظهار داشت: اين مجموعه شامل سه ساختمان زائرسرا، بوفه و مجتمع سرويس بهداشتي در مجاورت امامزاده جبرئيل روستاي آستمال احداث شده است.

وي با اشاره به اعتبار 180 ميليون توماني هزينه شده براي احداث اين سه ساختمان اظهار داشت: اين امكانات رفاهي و خدماتي جهت رفاه حال گردشگران و زائران در مجاورت امامزاده جبرئيل راه اندازي شده است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با بيان اينكه امامزاده جبرئيل طبق شواهد از نوادگان امام موسی ابن جعفر(ع) است، افزود: روستاي آستمال به دلیل موقعیت جغرافیایی،آب و هوای معتدل، پوشش گیاهی و قرار گرفتن در آغوش جنگلهای سرسبز ارسباران با درختان بلوط،یکی از زیباترین قطب های گردشگری آذربایجان شرقی،به شمار می رود.

محمدي خاطرنشان كرد: آستمال روستايي در دل كوه است كه به دليل طبيعت بكر و دست نخورده اش طي چند سال اخير شاهد حضور گردشگران بسياري بوده است.

وي با بيان اينكه امامزاده جبرئيل در پنج كيلومتري روستاي آستمال قرار گرفته است، يادآور شد: معمولا هر هفته تعداد زیادی از مردم روستا و کسانی که به این امامزاده می آیند با توجه به اعتقاد خاصي كه نسبت به آن دارند، نذورات خود را در این مکان توزیع می کنند.

محمدي خاطرنشان كرد: آذربايجان شرقي با برخورداري از 150 مسجد و امامزاده تاريخي يكي از قطب هاي گردشگري مذهبي در كشور و به خصوص استان هاي همجوار است كه با توجه به رشد روزافزون گردشگران مذهبي ورودي به استان، زير ساخت هاي رفاهي و خدماتي طي چند سال اخير در اين اماكن توسعه يافته است./ب

برچسب ها: افتتاح ، مجتمع ر ، فاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۲
با سلام کدام مجتمع رفاهی درامامزاده سید جبرئیل افتتاح شده است خواهش میکنیم ازنزدیک مشاهده فرمایید ساختمانی تمام نشده که افتتاح شود . خیلی جالبه افتتاحها هم اینترنتی شده .