درمان بیماران بی اختیاری ادرار و مدفوع برای نخستین بار در شیراز و دومین بار در کشور انجام شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بخش جراحی کولورکتال گفت: برای درمان بیماری اس ان اس یا تحریک ریشه های عصبی ناحیه خاجی نخاع از 10 سال پیش تا کنون درمان خاصی برای این نوع بیماری وجود نداشت وتنها در صورت آسیب به ماهیچه ترمیم می شد و در صورت آسیب به اعصاب اقدامی صورت نمی گرفت

دکتر سید وحید حسینی افزود: اکنون به جای تحریک آن عصب تحریکی که بر ماهیچه انجام می شود این توانایی را به فرد بیمار می دهد تا بر بیماری خود کنترل داشته باشد.

وی گفت:این عمل در دو مرحله آزمایشی و دائم صورت می گیرد. در مرحله آزمایشی با گذاشتن یک الکترود در ناحیه مخصوص و تحریک آن صورت می گیرد که در صورت نتیجه مثبت به مرحله دائم و گذاشتن دستگاه اصلی انتقال می یابد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: حدود 25 سال است که این عمل در کشور های غربی صورت می گیرد و امروز با کمک مرکز ضایعات نخاعی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز جراحی کولورکتال شیراز ، دربیمارستان شهید فقیهی شیراز ، این عمل بر روی دو بیمار جوان انجام شد و نتایج مثبتی را در پی داشت.

دکتر سید وحید حسینی همچنین با اشاره به هزینه درمان این عمل افزود: هزینه دستگاه اصلی که به مدت 10 سال در بدن بیمار کار گذاشته می شود حدود 40 میلیون تومان است که تا کنون هیچ بیمه ای برای خرید این دستگاه حمایتی نکرده است .

وی در ادامه افزود: امروز فارس به عنوان دومین استان بعد از تهران در انجام این عمل در کشور موفق عمل کرده است./س

برچسب ها: فارس ، درمان ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.