سرپرست شهرداری مشهد گفت: وقوع بلایای طبیعی برای یک میلیون و 300 هزار مشهدی ساکن در 6000 هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی شهر تهدیدکننده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، ابوالفضل انتظاری در مراسم افتتاح هشتمین پایگاه چند منظوره بحران مشهد افزود: با در نظر گرفتن جمعیت سه میلیون نفری شهر می‌توان چنین نتیجه گرفت که بیش از 40 درصد ساکنان در صورت وقوع بلایای طبیعی در معرض خطر قرار دارند.

وی با بیان اینکه به حکم عقل باید برای بحران‌های آینده برنامه‌ریزی کنیم، ادامه داد: در چند سال اخیر آگاهی‌های مردم در مورد حوادث غیرمترقبه افزایش یافته ولی تا این اطلاعات به باور تبدیل نشود، برای پیشگیری و مقابله با خطر نمی‌توانیم اقدامی تعریف کنیم.

وی اظهار کرد: در حوادث غیرمترقبه علاوه بر سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده، دیگر نقاط شهر هم در معرض خطر قرار می‌گیرند که از آن جمله می‌توان به قرار گرفتن برخی تاسیسات فشار قوی شهری بر روی گسل‌ها اشاره کرد.

انتظاری خاطرنشان کرد: ما باید سازمان عملیات بحران را با دوری از بخشی‌کاری‌ها و موازی‌کاری‌ها و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مختلف البته با ایجاد مدیریت یکپارچه شهری هر روز قوی‌تر از پیش کنیم.

سرپرست شهرداری مشهد در مورد بهسازی بافت فرسوده هم افزود: مردم خود نقشی اساسی و اصولی در مقابله با بلایای طبیعی دارند مثلا کسانی که در بافت فرسوده قرار دارند، خود باید نسبت به احیا و بازسازی این سکونتگاه‌ها اقدام کنند.

یوسف زاده

برچسب ها: سرپرست ، شهرداری ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.