با برگزاری جلسات پژوهشي و با حضور افراد مختلف در واقع ایران درحال توسعه سرمایه های انسانی خود می باشد و مطمئن هستیم در سالهای آینده آثار آن را خواهیم دید.

 به گزار ش خبرنگار فناوري نوين باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل؛ حمید فاضلی قائم مقام سازمان فضایی ایران در حاشیه بازدید رئیس دفتر ماورای جو سازمان ملل متحد از مرکز فضایی البرز در جمع خبرنگاران گفت: در هفته ای که به نام هفته جهانی فضا نام گرفته بود ما هفته پربار و خوبی را پشت سر گذاشتیم و فعالیت های مفیدی را در پژوهشگاه های مختلف در ایران برگزار کردیم که همه برنامه های تدارک دیده بسیار خوب اجرا شد و تمامی علاقمندان به این حوزه برای حضور در این برنامه ها حاضر شدند و من شاهد حضور جوانان علاقمند به علوم فضایی بودم.

وی عنوان کرد: در این جلسات بسیاری از فارغ التحصیلان علاقمندان و اساتید دانشگاهی و سازمان های دولتی حضور فعال داشتند که این مایه امیدواری است و نشان می دهد ما در ایران مسیر درستی را در پیش گرفته ایم زیرا در حال ایجاد زیرساخت های فضایی مناسب هستیم.

فاضلی تأکید کرد: با برگزاری چنین جلساتی و با حضور افراد مختلف در واقع ایران درحال توسعه سرمایه های انسانی خود می باشد و ظرفیت های انسانی خود را افزایش می دهد و مطمئن هستیم در سالهای آینده آثار آن را خواهیم دید.
 
منتظر پرتاب فضاپیمای پیشگام باشید


وی اظهار داشت: نزدیک ترین پرتاب به پرتاب پیشگام مربوط است که در این پرتاب این فضاپیما حامل سوخت مایع خواهد بود و در یک ماه آینده با هدف ادامه مسیر پروژه ارسال انسان به فضا انجام می شود.

دانشجویان شیراز در تلاش برای طراحی لباس فضانورد ایرانی

فاضلی یادآور شد: طراحی لباس فضانوردان ایرانی در حال حاضر برعهده برخی از پژوهشگران و دانشجویان و دانشگاهیان حاضر در شیراز است که مراحل مختلف خود را به خوبی پشت سر می گذارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص امضای تفاهم نامه گفت: خانم مزلان عثمان علاقمند کمک در حوزه فضاییه است تا بتواند محدودیت های ما را کاهش دهد و همچنین ما عضو جایی هستیم که ایشان ریاست بخشی از آن را برعهده دارد و نیازی به تفاهم نامه نیست. 

سه ماهواره در سکوی پرتاب در آینده نزدیک

وی از پیش بینی پرتاب چند ماهواره خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی‌ها نشان می دهد پس از کسب همه آمادگی ها در پایگاه پرتاب و پرتابگر ها می توانیم ماهواره شریف ست و تدبیر و ناهید را در مرحله پرتاب قرار دهیم. 

فاضلی در خصوص ماهواره آت ست اظهار داشت: این ماهواره در مراحل پایانی قرار دارد و برای پرتاب آن باید ماهواره سیمرغ که همگان با آن در حال ساخت است آماده شود.

وی تأکید کرد: طوری برنامه ریزی شده که ماهواره ها و ماهواره‌برهای آنها همگام و هماهنگ با هم طراحی و ساخته و آماده استفاده شود. /ع2
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار