مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: طی سه ماه گذشته 56 مورد زمین لرزه در استان قزوین رخ داده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، علی محمد آهنی در جمع خبرنگاران استان که به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد زمین لرزه شش زلزله بالای چهار درجه در مقایسه ریشتر بوده است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در کشور 57 شهر در معرض خطر زلزله قرار دارند که تمام شهرهای استان قزوین نیز جزء این مناطق به شمار می روند.

آهنی با اشاره به حوادث و بلایای طبیعی که در استان قزوین رخ می‌دهد، اظهار کرد: از حیث خسارت‌های مالی، سرمازدگی و خشکسالی بیشترین خسارت را به استان وارد می‌کنند و از حیث خسارت‌های جانی نیز زمین لرزه بیشترین میزان خسارت را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته خسارتی حدود یکهزار و 990 میلیارد ریال در زمینه خشکسالی، سرمازدگی و سایر بلایای طبیعی به استان قزوین وارد شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری با اشاره به بارش باران و جاری شدن سیل در مناطقی از شهرستان تاکستان در تابستان امسال اظهار کرد: این سیل از حیث خسارت وارده به کشاورزی منطقه از قبیل انگور، گوجه فرنگی و خربزه 910 میلیارد ریال خسارت وارد کرد و همچنین پنج میلیارد و 40 میلیون ریال خسارت نیز به مناطق مسکونی وارد شد.

آهنی با اشاره به اقدامات و پیشگیری‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت بحران تصریح کرد: علیرغم کمبود اعتبارات درسال گذشته بالغ بر 90 میلیارد ریال تجهیزات به منظور مقابله با حوادث احتمالی خریداری شده و در سطح استان توزیع شده است.

وی همچنین به تجهیز بیمارستان صحرایی و اردوگاه اسکان استان اشاره کرد و افزود: این اردوگاه و بیمارستان صحرایی 100 درصد تجهیز شده‌اند و در هر کدام از آنها بالغ بر 200 مورد اقلام امداد و نجات تعبیه شده است.

آهنی گفت: برای تجهیز بیمارستان صحرایی اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال و برای تجهیز اردوگاه اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.