بان کی مون،‌ دبیر کل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای برگزاری انتخابات آرام، جامع و معتبر را در مجمع جزایر مالدیو خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری شین هوا؛ طبق این بیانیه ، دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد انتخابات ریاست جمهوری جدید در مالدیو باید طبق یک جدول زمانی جدید ، در شرایط آرام و با مشارکت همه گروهها برگزار شود.

در این بیانیه آمده است دبیر کل سازمان ملل متحد از تصمیم اخیر دیوان عالی مالدیو برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید اطلاع یافته است و لازم می داند بر این مسئله تاکید کند که انتخابات جدید در مالدیو باید جامع، آرام و معتبر باشد.

بان کی مون یک بار دیگر در این بیانیه از همه مردم مالدیو خواست برای برگزاری موفق انتخابات جدید کشورشان بکوشند.

دیوان عالی مالدیو روز دوشنبه نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که هفتم دسامبر برگزار شد لغو کرد و دستور داد انتخابات جدیدی تا بیستم اکتبر برگزار شود. در دور اول انتخابات ریاست جمهوری مالدیو، محمد نشید با چهل و پنج و چهل و پنج صدم درصد آرا در صدر قرار گرفت اما هیچ نامزدی نتوانست اکثریت آرا را از آن خود سازد به همین علت سرنوشت انتخابات به دور دوم کشیده شد. اما دیوان عالی مالدیو پس از دریافت نامه ای مبنی بر تقلب قاسم ابراهیم که در دور اول انتخابات در جایگاه سوم قرار گرفت، برگزاری دور دوم انتخابات را به حال تعلیق درآورد.

این در حالی بود که ناظران بین المللی که به این مجمع الجزایر در اقیانوس هند اعزام شده بودند ، از جمله هیأت نمایندگان اتحادیه اروپا ، کشورهای مشترک المنافع و سازمان ملل متحد از روند برگزاری دور نخست انتخابات مالدیو ابراز رضایت کرده و آن را آزاد و شفاف توصیف کرده بودند.

کمیسیون انتخاباتی مالدیو روز چهارشنبه اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری این کشور نوزدهم اکتبر برگزار خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار