فرمانده هوا فضای انقلاب اسلامی گفت: ما به توانمندیی رسیدیم که در سال های نه چندان دور جزء صادر کنندگان تجهیزات پدافندی به سراسر دنیا خواهیم بود.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران مشهد، سردار امیرعلی حاجی زاده دقایقی پیش در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی با اشاره به قرارداد ما بین ایران و روسیه در خصوص قرارداد اس300گفت: سامانه پدافند ی اس300 قرارداد بین کشور ما و روسیه بوده که روسیه به آن قرارداد عمل نکرده و این موضوع از طریق وزارت دفاع در حال پیگیری است اما در جریان این موضوع ما فهمیدیم که نباید به هیچ کشوری تکیه کنیم.

وی افزود:امکانات ما در حال حاضر در بخش پدافندی به اندازه ی اس300 نیست اما در آینده نه چندان دور به این توانمندی خواهیم رسید که جزء صادر کنندگان تجهیزات پدافندی به سراسر دنیا باشیم.

وی به امکانات هواپیمایی شاهد122 اشاره کرد و افزود:این هواپیما درارتفاع 24000 پا پرواز میکند و شعاع عملیاتی آن درحدود 1700 کیلومتراست و ازاین هواپیما برای فعالیتهای درون مرزی استفاده می کنیم .

حاجی زاده تصریح کرد: هواپیماهایی که برای رژیم صهیونیستی پیش بینی شده بسیارمتنوع است که آن را رسانه ای نمی کنیم و رژیم صهیونیستی باید فعلا درخماری آن هابماند .

حاجی زاده دربخش دیگری ازسخنانش به توانایی ایران درخصوص تولید موشکهایی با برد 12000 کیلومتر اشاره کرد وافزود: ما درحال حاضرتوان ساخت این موشکها را داریم اما نیازی به ساخت آنها نداریم چون دشمنان ما زحمت ما را کم کرده اند ودرمنطقه و درنزدیکی ما حضور دارند ما با همین موشکهای ارزان قیمت، آنها رامورد هدف قرار می دهیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.