معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: 319 طرح عمرانی از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در دست اجراست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، سیف الله مطلبی در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای دولتی افزود: این طرحها با پیشرفت 33 درصدی از سهم اعتباری سال 91 این سفر در دست اجرا قرار دارد.

وی گفت: براساس مصوبه سفر رهبر انقلاب به این استان در مهرماه پارسال، 40 هزار میلیارد ریال منابع مالی برای توسعه و عمران این استان پیش بینی شد.

معاون استاندار خراسان شمالی گفت: 17 هزار میلیارد ریال از این منابع از محل سفر رهبری و 23 هزار ریال نیز در قالب تسهیلات بانکی در اختیار بخش خصوصی و اقتصادی استان خراسان شمالی قرار می گیرد.

مطلبی افزود: از اعتبارات سفر رهبری تاکنون حدود دو هزار میلیارد ریال به استان تخصیص داده شده که سهم اعتباری سال قبل یک هزار و 80 میلیارد ریال و سال جاری نیز 800 میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، از بخش تسهیلات بانکی نیز تاکنون سه هزار و 50 میلیارد ریال به استان خراسان شمالی ابلاغ شده و 236 طرح برای دریافت تسهیلات این بخش به بانک ها ارسال شده که در دست بررسی است.

وی شمار مصوبات سفر رهبر انقلاب به استان خراسان شمالی را 215 مصوبه ذکر کرد که باید تا پایان سال 93 اجرایی شود.

مسوول ستاد هماهنگی سفر رهبری به استان گفت: باید تمام مصوبات سفر رهبری، بخصوص رهنمودهای معظم له در خصوص سبک زندگی از سوی مسوولان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی برای افکار عمومی تبیین شود.

مطلبی افزود: در آستانه سالگرد سفر رهبری، همایش ملی سبک زندگی در قالب رزق حلال، بنیاد خانواده، تفریح سالم، رفتار خوب در معاشرت، قانونمندی، فرهنگ کار، معماری اسلامی و آپارتمان نشینی در این استان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: طرح سبک زندگی از سوی رهبر معظم انقلاب در سفر به این استان تببین شده و استان خراسان شمالی باید در اجرا و به کاربستن این الگوی زندگی پیشتاز باشد.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست از روابط عمومی ها خواست تا پیرامون برکات سفر رهبر معظم انقلاب به این استان اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند.

علیرضا دوانلو با انتقاد از بی توجهی برخی مدیران اجرایی نسبت به جایگاه روابط عمومی ها، این نگاه را ناشی از عدم شناخت مدیران نسبت به نقش روابط عمومی ها دانست.

وی کمبود امکانات سخت و نرم افزاری را مهم ترین مشکل روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان خراسان شمالی عنوان و بیان کرد: این مسایل موجب شده تا روابط عمومی های استان نتوانند در بخش خبری رضایت رسانه ها را تامین کنند.

وی از مدیران روابط عمومی دستگاه های استان خواست به جای انعکاس اطلاعات شبه خبری به کار حرفه ای روابط عمومی که ارایه وظایف دستگاهی و دریافت بازخورد نگاه افکار عمومی است بپردازند و با این کار به مدیران خود برای نیل به اهداف سازمانی کمک کنند./ب

برچسب ها: طرح ، عمرانی ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.