این هفته با شعار "زنده باد کودکی زنده باد زندگی" برگزار می شود و در این هفته تلاش می شود با برگزاری عناوین مختلف و متنوع حقوق کودکان در جنبه های مختلف به بزرگسالان یادآوری می شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه 8 اکتبر همزمان با روز جهانی کودک (16 مهرماه) در همه کشورهای دنیا مراسم بزرگداشت این روز برگزار می شود، افزود: در ایران نیز علاوه بر مراسم روز جهانی کودک در جهت اجرای برنامه های عمیق تر از 15 لغایت 21مهرماه به عنوان هفته ملی کودک در نظر گرفته شده است.

دکتر پوران خلفیان خاطر نشان کرد: این برنامه ها اهدافی را دنبال می کند که از جمله آنها می توان به تقویت هماهنگی و همسویی بین سازمانهای موثر و بخش های فعال در حوزه کودکان اشاره کرد.

وی افزایش توجه و ارتقاء آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان، افزایش توجه بزرگسالان به رشد و تکامل همه جانبه کودکان، توجه به فرهنگ غنی، ملی و بهره گیری از آموزه های دین مبین اسلام در رابطه با حقوق کودکان، بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های مادی و انسانی همه نهاد ها و بخش های ذیربط، ایجاد فضای شور انگیز و به یادماندنی با مشارکت کودکان را از دیگر اهداف اجرای این برنامه ها عنوان کرد.

دکتر خلفیان با بیان اینکه امسال مسئولیت دبیرخانه استانی هفته ملی کودک بر عهده کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان قرار گرفته است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی نیز در این زمینه همکاری های خواهد داشت.

وی برپایی غرفه در نمایشگاهی که کانون در طول این هفته برگزار می شود، چاپ و نصب بنر با محتوای پیام و شعارهای مرتبط با کودکان، آموزش کودکان و نوجوانان در راستای بالابردن سطح  آگاهی از موارد بهداشت دهان و دندان، اطلاع رسانی و آموزش در زمینه بهداشت مدارس، بهداشت محیط مهد کودک ها، آلودگی هوا، دخانیات، ارائه خدمات مشاوره ای به مادر و کودک در مراکز بهداشتی و درمانی را بخشی از این همکاری ها بر شمرد./ح
برچسب ها: کودکان ، والدین ، توانمندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار