معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 2 از برگزاری جشنواره بهترین ها برای غنچه های شهر همزمان با روز جهانی کودک خبر داد.

صابونچی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: شهرهای امروز به دلیل آن که برای بزرگسالان طراحی و ساخته شده برای کودکان مطلوبیت و جذابیت های لازم را ندارند و فضاهایی که کودک بتواند در آن به بازی و فعالیت خلاقانه بپردازد، آلودگی های محیطی، عدم رعایت حقوق اولیه، نبود امنیت و ایمنی ، تراکم بالای ساختمانی و غیره از مشکلاتی است که کودکان در شهرها با آن مواجه هستند.

وی افزود: در این راستا با جشنواره بهترین ها برای غنچه های شهر،  با رویکرد برنامه " توجه به کودکان به عنوان سرمایه های انسانی شهر" برای کلیه خانواده های دارای فرزند از تولد تا چهار سالگی برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 2 در ادامه تصریح کرد: رشد آگاهی های عمومی والدین از نیازهای فرزندان ، ایجاد روحیه نشاط و شادی و نیز فراهم ساختن فرصت آموزش های مورد نیاز کودکان، معرفی استانداردهای مورد نیاز کودک در حوزه مدیریت شهری و دستاوردهای منطقه در این زمینه، آشنایی با استانداردهای حوزه کودک، اطلاع رسانی از وضعیت کل توانایی و ظرفیت موجود منطقه در زمینه این گروه سنی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به این که این جشنواره از روز جهانی کودک شروع شده و تا 4 روز میزبان کودکان منطقه است اظهار داشت: جشنواره در بخش های نمایشگاهی شامل بازی، سرگرمی و خلاقیت، پوشاک و تغذیه ، سلامتی و ایمنی، تعلیم و تربیت اسلامی، شهر، کودک، بهداشت سلامتی عناوین روزهای این جشنواره است.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره بهترین ها برای غنچه های شهر در بوستان ستارخان میزبان خانواده ها و کودکانشان خواهد بود./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار