مدیر دفتر تئاتر کودک حوزه هنری می گوید: بدون برپایی کارگاه و نشست تخصصی، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ناقص است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان؛ دولت آبادی با این توضیح که این رویداد یکی از تخصصی‌ترین فعالیت های تئاتری در کشور است، افزود: برگزاری آن در همدان جریانی در تئاتر کودک و نوجوان این استان ایجاد کرد و در سطح کشور هم فرصت تبادل تجربه داخلی و با هنرمندان سایر کشورها را به وجود آورد، من این جشنواره را یک جریان موثر می‌بینم که مدیران توانا آن را بهتر برگزار کرد‌ند.
وی درباره برپایی کارگاه و نشست های تخصصی توضیحاتی ارائه داد و گفت: بدون این کارگاه ها، جشنواره ناقص است. جشنواره‌ها باید حاصل یک دوره حداقل یک ساله آموزشی و نیز اجرا برای مخاطب باشد.
دولت آبادی هدف از برگزاری جشنواره را جمع بندی یک دوره آموختن و تولید دانست و گفت:  برگزاری جشنواره فرصتی است تا با بهره‌گیری از فرصت تجمع دست اندرکاران تئاتر کودک و نوجوان، انتقال تجربه به صورت‌های مستقیم و غیر مستقیم انجام پذیرد و آموزش مستقیم‌ترین آن است که از کارگاه‌ها بر می‌آید.
این پژوهشگر، چاپ کتاب تخصصی و نمایشنامه‌های مناسب را امتیاز دیگر جشنواره دانست و تصریح کرد: برای کودکان، نیازمند فعالیت‌های مناسب گسترده‌ا‌ی هستیم و افزایش این تحرکات تخصصی، ضروری است و البته تحقیق برای یافتن تجربه‌های نوین و نیز کاربردهای تازه تئاتر کودک و نوجوان از ضروری‌ترین فعالیت‌های جشنواره محسوب می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه پداگوژی، ارتباط هوش کاربردی و تئاتر، بهره‌گیری از تئاتر برای تربیت در خانه نمونه‌هایی است که در داخل کشور هم مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: از سوی دیگر ترجمه و انتشار نمایشنامه‌های  نویندگان توانا و مطرح جهان هم می‌تواند به ارتقا سطح نمایشنامه‌نویسی کشور  یاری رساند، آثاری که تاکنون در این جشنواره‌ها انتشار یافته از جمله اقدامات مثبت و موثر بوده است که امیدوارم استمرار یابد./س
برچسب ها: جشنواره ، تئاتر ، ناقص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.