مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می باشد .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  
دولت آمريکا امروز وارد دومين هفته تعطيلي خود شد؛ در پي خواسته نمايندگان جمهوري خواه کنگره آمريکا و در مخالفت با برنامه نظام بهداشتي که به "اوباما کر" مشهور است،‌ دولت آمريکا در صبحگاه اول اکتبر 2013 به دليل کمبود بودجه تعطيل شده و بيش از 800 هزار کارمند را بالاجبار خانه‌نشين کرد.
انديشکده بروکينگز در مقاله اي به قلم "سوزان مالوني" و با عنوان "روحاني، تماس تلفني رياست جمهوري يک غافلگيري ديگر از سوي ايران بود" نوشت: بعد از يک هفته خبرساز، حسن روحاني رئيس جمهور جديد ايران سفر خود به آمريکا را با يک تماس بي سابقه تلفني با اوباما به پايان رساند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز اظهار داشت: باور دارم که متخصصان شیمیایی می‌توانند تسلیحات شیمیایی سوریه را در عرض یک سال منهدم کنند .
رييس مجلس شوراي اسلامي کشورمان در حاشيه يکصد و بيست و نهمين نشست بين المجالس در ژنو با همتايان خود از کويت، ارمنستان، لبنان و پاکستان ديدار و گفتگو کرد.
داستان هاي ساختگي و دروغين غرب ازاستفاده سلاح شيميايي توسط دولت سوريه تمامي ندارد. دولت سوريه قرباني دروغ هاي رسانه هاي غرب گشته است. آخرين مورد ويديو ساختگي شبکه خبري "بي.بي.سي" است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز اظهار داشت: باور دارم که متخصصان شیمیایی می‌توانند تسلیحات شیمیایی سوریه را در عرض یک سال منهدم کنند .
شايد نخست وزير رژيم صهيونيستي هم تصور نمي کرد گفت و گوي اختصاصي وي با بي بي سي فارسي اينهمه موج منفي و نفرت براي وي در بين جامعه ايراني بويژه قشر جوان ايجاد کند.
انديشکده "رند" در مقاله اي به قلم "عليرضا نادر" نوشت: ديپلماسي بين ايران و آمريکا هنوز پايان نيافته است و ادامه دارد.
روزنامه لنتا نوشت اداره اطلاعات خارجي آلمان در زمان جنگ افغانستان در مورد تسليحات اتحاد شوروي سابق جاسوسي مي کرده است.
يونايتدپرس گزارش داد: سپاه پاسداران ايران اعلام کرد که در حال ساخت چند مدل هواپيماي بدون سرنشين مانند "شاهد 129" است که قادر به حمله به اهداف هوايي و زميني است در اين صورت، اين اقدام پيشرفت مهمي براي صنعت دفاعي جمهوري اسلامي به شمار مي‌رود.
روزنامه انگلیسی گاردین با نظرخواهی از مخاطبان خود اقدام به رای‌گیری درباره نامزد دریافت جایزه صلح نوبل کرد که در میان نامزدها یمعرفی شده نام رئیس جمهور کشورمان نیز به چشم می خورد .
وزير امور خارجه اسبق آمريکا با اشاره به تلاش هاي اخير ديپلماتيک بين تهران و واشنگتن ادعا کرد که ايران قابل اعتماد نيست.
آمريکا روز دوشنبه اينگونه شرط تعيين کرد که تهران بيانيه ژنو را که در سي ام ژوئن 2012 تصويب و در آن تشکيل يک دولت انتقالي در سوريه خواسته شد، بپذيرد.
"محمودرضا سجادي" سفير ايران در مسکو در برنامه اختصاصي پليس مبارزه با مواد مخدر ايران گفت اين کشور سالانه بيش از 500 ميليون دلار در زمينه مبارزه با مواد مخدر هزينه مي‌کند.
فرانس پرس ااعلام کرد سازمان منع تسليحات شيميايي دومين گروه خود را در سوريه مستقر مي کند .
وزير پشتيباني داخلي رژيم صهيونيستي مدعي شد دويست هزار موشک حزب الله لبنان به سوي اسرائيل نشانه رفته است.

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار