معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي كتابچه «ارتباط نيكو زير يك سقف» را منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، علي‌نقي فقيهي نويسنده كتاب «ارتباط نيكو زير يك سقف» در اين مجموعه كوشيده تا راه‌كارهاي مؤثر برقراري روابط سالم و سازنده در خانواده را بررسي كند.

رابطه سالم چيست و چگونه مي‌توان آن را از رابطه ناسالم متمايز كرد، ارتباط نيكوي كلامي چه نشانه‌ها و راهكارهاي كاربردي دارد و چگونه مي‌توانيم بين خود و همسرمان ارتباط نيكوي غيركلامي را برقرار سازيم، مهم‌ترين موضوعاتي است كه به صورت مجزا در اين مجموعه مود تحليلل و بررسي قرار گرفته است.

مفهوم ارتباط، زمينه و انواع آن، شناخت نيازهاي همسر، همسويي بينش‌ها و باورهاي مذهبي، هماهنگي ديدگاه‌هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي، همانند سازي زن و شوهر با يكديگر، بيان احساسات در گفت‌و‌گوي متقابل، ارضاي نياز جنسي، مهارت در حل مشكلات و شناخت حقوق متقابل برخي از موضوعاتي است كه در اين مجموعه عنوان شده است.

در بخشي از اين كتاب مي‌خوانيم؛ خانواده با پيمان ازدواج پايه‌گذاري مي‌شود. ازدواج ستون اصلي و حياتي‌ترين نهاد اجتماعي، يعني خانواده را تشكيل مي‌دهد. سلامت، استحكام و اقتدار عاطفي و منطقي خانواده در گرو برخورداري اعضا از بصيرت و بينش اجتماعي و كسب آگاهي‌هاي لازم براي سازندگي و پيشگيري از درگيري‌ها، تضادها و كج‌روي‌هاست/س

برچسب ها: آستان ، قدس ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.