فيملسازان جوان با حضور در جشنواره‌ي فيلم كوتاه تهران نگاه جدي‌تري به اين محفل دارند.

"محمدمهدي صفورا" كارگردان انيميشن و عضو هيئت علمي گروه انيميشن دانشگاه تربيت مدرس و داور جشنواره فيلم كوتاه تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، در خصوص جشنواره‌ي فيلم كوتاه تهران گفت: كاركرد جشنواره‌، ارزيابي روند درست توليدات است و فيلمسازان با توليدات خود در بخش‌هاي مختلف در اين جشنواره حضور پيدا مي‌كنند. 
 
وي ادامه داد: از اين به بعد فيلمسازان با نگاه جدي‌تر كار خود را توليد مي‌كنند، چون آثار آنها در كنار ديگر آثار به نمايش گذاشته مي‌شود. 

"صفورا" در خصوص سطح كيفي آثار افزود: آثار خوبي به جشنواره ارسال شده و فيلم‌هاي انيميشن به لحاظ كيفي، فني و زيبايي‌شناسي رو به رشد است اما فيلم كوتاه داستاني و مستند از نظر محتوا و تكنيك رشد قابل توجهي نداشتند. 

عضو هيئت داوران بخش انيميشن جشنواره فيلم كوتاه تهران در خصوص معيار انتخاب آثار بيان كرد: مهم‌ترين ملاك فرم، تكنيك و ساختار استاندارد است كه بايد آثار از آن برخوردار باشند. 
 
وي ادامه داد: همچنين آثار انيميشن بايد به لحاظ محتوا، ايده تازه‌اي را داشته باشد. 

"صفورا" در خصوص عملكرد انجمن سينماي جوان تصريح كرد: انجمن سينماي جوان در اين چند سال اخير روند رو به رشدي را چه در برگزاري جشنواره‌ها و چه در توليدات، آثار خوبي ارائه كرده است. 
 
اين كارگردان انيميشن گفت: اگر آثار انجمن را با آثار سال‌هاي قبل مقايسه كنيم، كارها رشد محسوسي داشته‌اند. 

"صفورا" در پايان خاطر نشان كرد: به فيلمسازان جوان توصيه مي‌كنم به محتوا و موضوعات فيلم‌ها بيشتر توجه كنند چون فيلمي كه به موضوع روز جامعه با نگاه جديد بپردازد به هر شكل ديده مي‌شود. 

گفتني است؛ سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران از 22 تا 28 مهر ماه در پرديس سينمايي ملت برگزار خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار