در دومین و سومین روز هفته فیلم کره جنوبی در تهران چهار فیلم روی پرده تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، به مناسبت دومین نیم قرن از آغاز روابط دیپلماتیک جمهوری کره و ایران با همکاری سفارت جمهوری کره و خانه هنرمندان ایران، جشنواره فرهنگی کره جنوبی در تهران برگزار می شود که در بخش نمایش فیلم این جشنواره پنج فیلم طی سه روز در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

درمانگاه مسیح 

بر اساس برنامه، دوشنبه 15 مهر از ساعت 15 فیلم «درمانگاه مسیح» به کارگردانی «لی سنگ چال» روی پرده می رود.

«درمانگاه مسیح» داستان یک زن شیرفروش به نام «هیان سان» است که رازی در دل دارد و نمی‌خواهد آن را با دیگران در میان بگذارد. فقط مادر پیر او که در بیمارستان بستری است و دخترش که به تازگی باردار شده است از راز او آگاهند. «هیان سان» مرتب با برادر و خواهر خود که از ادامه‌ زندگی مادرشان قطع امید کرده‌اند و مایلند زندگی او خاتمه یابد، مخالفت می‌کند و حرف‌هایی می‌زند که از نظر آنها بی‌معنی است. از این رو آنها تصمیم می‌گیرند او را دست به سر کرده و در جایی رها کنند... 

در این فیلم که به تهیه کنندگی «سین آگا» تولید شده است، «هوانگ جانگ مین»، «کیم می هیانگ»، «لی جونگ یون»، «کیم یانگ می»، «جان سو هیان»، «کیم بیانگ سان» و «باک چه ایک» بازی می کنند.

«لحظه شگفت انگیز» در سینماتک 

فیلم این هفته سینماتک خانه هنرمندان ایران به سینمای کره جنوبی اختصاص دارد. بر این اساس، دوشنبه 15 مهر از ساعت 17 فیلم «لحظه شگفت انگیز» به کارگردانی «کیم سانگ هون» در قالب برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران روی پرده می رود.

«لحظه شگفت انگیز» داستان «ایل هان» کارگردان تئاتر کودکان است که به تازگی پیشنهاد فوق العاده ای برای رفتن به «برادوی» و کار در یکی از مشهورترین شرکت های فیلمسازی دنیا را دریافت کرده است. او برای کارگردانی این فیلم می بایست رقیبان خود را شکست دهد و بازیگر کودکی را برای خود برگزیند. او در مسابقه ای که بین چندین کارگردان مشهور است شرکت می کند و علی رغم میل واقعی اش برای نقش اول قرعه بازیگر خردسال دورگه فیلیپینی کره ای به او می افتد. با این وجود این کارگردان و کودک خردسال با تمرینات مستمر و کوشش فراوان به دور نهایی این مسابقه راه می یابند، ولی در لحظه نهایی پیشنهاد کاری دیگر «ایل هان» را وسوسه می کند و همه زحمت ها بی نتیجه می ماند... .

در این فیلم که به تهیه کنندگی «چوی ناک کوان» تولید شده است، «کیم را وون»، «جی داهان»، «لی سونگ مین»، «ژوان»، «هوانگ یانگ یون»، « هی یانگ»، « کیم وون ها»، «لیم چال هیانگ» و «سونگ یونگ سیک» بازی می کنند.

این فیلم فقط برای اعضای سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

«پاپاروتی» و «همسفر قدیمی»
در آخرین روز از هفته فیلم کره جنوبی در خانه هنرمندان ایران سه شنبه 16 مهر ساعت 15 فیلم «پاپاروتی» به کارگردانی «پارک مو سانگ» و ساعت 18 فیلم «همسفر قدیمی» ساخته «لی چونگ ریال» روی پرده می رود.

«پاپاروتی» داستان «سنگ جین» خواننده ای است که در یک هنرستان به تدریس موسیقی می‌پردازد، اما  به خاطر رشد یک تومور در بدنش دیگر قادر به خواندن نیست. با ورود یک دانش‌آموز جدید به هنرستان، «سنگ جین» با حوادث و تغییرات زیادی در زندگی مواجه می‌شود. استعداد نهفته این دانش‌آموز جدید که از قشر مرفه است و به خاطر رفتار تند و گستاخانه‌اش بارها از مدارس دیگر اخراج شده است چیزی است که «سنگ جین» آن را کشف می‌کند و پرورش می‌دهد. جدالی ناخواسته بین پسر دانش آموز و  اوباش محل، درست در روز کنسرت آنها، «پاپاروتی» را به یک فیلم هیجان‌انگیز و دیدنی بدل کرده است.

ساک گیو»، «لی جه هون»، «او تل سو»، «چو جین اونگ»، «لی جه یونگ»، «جین کیانگ»، «لی سنگ هون»، «لی دویان» و «یانگ هان یال» بازی می کنند.

«همسفر قدیمی» نیز فیلم مستندی است که همبستگی و عشق پیرمرد روستایی کشاورزی را به گاوش که سا‌ل‌ها با هم زندگی کرده‌اند نشان می‌دهد. این گاو بیش از سی سال در خانه‌ این پیرمرد روستایی زندگی کرده و عمرش از عمر طبیعی یک گاو بیشتر است ولی همچنان در کارهای کشاورزی به پیرمرد کمک می‌کند.  پیرمرد هم با وجود  کهولت سن از این گاو مراقبت می‌کند.  گوش‌های او  به درستی نمی‌شنوند ولی به صدای خفیف زنگوله‌ گاو واکنش نشان می‌دهند. پاهایش هم توان راه رفتن ندارند؛ با وجود این  هر روز دهانه‌ گاو را گرفته و او را تا بالای کوه می‌برد تا علوفه‌ تازه کوهی بخورد. اما دامپزشک خبر خوشی برای پیرمرد ندارد. گویی عمر گاو رو به اتمام است.

علاقمندان جهت تماشای این فیلم ها می توانند در ساعات ذکر شده به تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران مراجعه نمایند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار