رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، در واکنش به توقف فروش نفت توسط بخش خصوصی گفت: وزیر نفت بجای گرفتن تصمیمات عجولانه عرصه را برای توسعه همکاری بین بخش خصوصی و دولتی فراهم کند.

حسن خسرو جردی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به  سخنان  وزارت نفت مبنی بر توقف فروش نفت ایران توسط بخش خصوصی گفت: وزیر نفت پیش از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران وعده و قول‌هایی به بخش خصوصی داده بود.

وی تصریح کرد: به جای حذف بخش خصوصی از صحنه اقتصادی به فکر توسعه روابط بین بخش خصوصی و دولتی باشند.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه 90 درصد شرکت‌های خصوصی عضو این اتحادیه بخش واقعی خصوصی بوده و هیچ  وابستگی به هیچ نهاد یا سازمانی ندارد اظهار داشت: با این وجود در طول  انتصاب وزیر نفت در این وزراتخانه نفت متاسفانه مذاکره ای با بخش خصوصی صورت نگرفته است.
 
وی با اعلام اینکه تاکنون درخواست‌های متعدد برای مذاکره با وزیر نفت به منظور تبیین راهکارهای فروش نفت توسط بخش خصوصی واقعی ارائه شده است، اظهار داشت: اما هیچ یک از این درخواست‌ها تاکنون مورد موافقت وزیر نفت قرار نگرفته است.

خسروجردی تاکید کرد: شکل گیری بخش خصوصی در کشور براساس منویات مقام معظم رهبری و بر اساس قانون اصل 44 بوده و هیچ نهادی حق ندارد بخش خصوصی را از صحنه رقابت خارج کند.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران، در خصوص این موضوع که آیا گسترش روابط بین کشور های اروپایی و امریکایی سبب شده که وزیر نفت این تصمیم را بگیرند افزود: فکر نمی کنم این موضوع سبب چنین تصمیم عجولانه باشد ارتباط با کشورهای دنیا برابر توسعه همکاری بین بخش دولتی و خصوصی است که بستر را برای رونق و پویایی اقتصاد کشور فراهم می کند.

خسروجردی با بیان اینکه حذف بخش خصوصی به دلیل احتمال بازگشت شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکایی و اروپایی غیر منطقی و اشتباه است، تصریح کرد: نزدیک شدن به اروپا و آمریکا خوب است اما حذف بخش خصوصی به هیچ وجه کار قشنگی نیست.
 
وی با تاکید بر اینکه معتقدم برخی از روشها و راهکارهای فعلی وزارت نفت برای فروش نفت نتیجه نخواهد داد، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر این روزها با بهبود نسبی روابط سیاسی و دیپلماتیک، وزارت نفت هم تمام تمرکز خود را بر روی این مذاکرات معطوف کرده است.

این فعال اقتصادی با یادآوری اینکه وزیر نفت با این رویکرد که تحریم‌ها خیلی زود برطرف می‌شود حسابی روی بخش خصوصی واقعی نکرده است، گفت: این در حالی است که حتی در شرایط غیر تحریم هم باید به بخش خصوصی واقعی میدان داد.

وی یادآور شد: تقاضا داریم وزارت نفت با بخش خصوصی تعامل خوبی داشته باشد چرا که با مشارکت دولتی و خصوصی عرصه برای توسعه فعالیت های اقتصادی هموار تر می شود.

خسروجردی خاطرنشان کرد: نباید تصمیمات عجولان سبب شود که بخش خصوصی و دولتی در مقابل هم قرار گیرند بایداز ظرفیت های بخش خصوصی در جهت منافع ملی کشور استفاده شود.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران، خواستار تشکیل جلساتی  با وزیر نفت بخش  خصوصی برای رفع برخی ابهامات شد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: فروش ، نفت ، توقف ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
خلیل
۱۹:۰۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
اگرمی خواهیم ازرانت خواری نجات پیداکنیم ورونق اقتصادی شکل بگیرد باید به بخش خصوصی بیش ازپیش بهاداده شودغیرازاین به نظرمی رسدجفابه بیت المال است.
آخرین اخبار