رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: کلیه امکانات و تجهیزات برای کشت پاییزه آماده است و ما به طور کامل آمادگی انجام کشت پاییزه را داریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عادل عبد‌ایمانی  در جلسه تخصصی ستاد کشت پاییزه استان اردبیل اظهار داشت: بنا به توصیه‌های جدی مقام عالی وزارت کشاورزی، در استان اردبیل نیز همانند سایر استان‌های کشور ستاد کشت پاییزه را با تمام تمهیدات لازمه تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: این ستاد با تمام امکانات اعم از آماده‌سازی بستر بذر و تهیه بذور گواهی شده و نهاده‌های کشاورزی، نیروهای کارشناسی و مهندسان ناظر برای کشت در سطح بیش از 462 هزار هکتار اعم از اراضی دیم و آبی آمادگی‌های لازم را دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: در عملیات کشت پاییزه تامین بذور مورد نیاز مهمترین و اصلی‌ترین مسئله در موفقیت این کشت است به طوری که در این خصوص 35 هزار تن انواع بذور گواهی شده کلزا شامل ارقام 308 هایولا، 401 هایولا، اف 2 و جی‌آی‌اس و در گندم و جو نیز بهترین ارقام مقام برای تامین نیاز کشاورزان تولید شده است که مازاد بر نیاز آن نیز به میزان 6 هزار تن به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

عبد‌ایمانی در ادامه افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی حاکم در سراسر استان اردبیل در مناطق سردسیری از 20 مهر ماه تا 15 آبان و در مناطق گرمسیری از 15 آبان ماه تا 15 آذر ماه عملیات کشت پاییزه انجام خواهد شد/س.

برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، کشت ، پاییزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.