مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همراهی بیشتر دستگاههای فرهنگی موجب تحولی عظیم در کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب در سالهای آتی می‌شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، داننده اظهار داشت: سالانه براي كمك به خريد مردم 20درصد از سهم بن كتاب از طريق اداره‌ي کل و معاونت فرهنگي و هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پرداخت مي‌شود. امسال اين رقم به بيش از 8ميليارد ريال رسيد. اگر با حمايت‌هاي استاني (تأمين 4500 هزار ريال) سقف بن حمايتي به حدود 30 ميليارد ريال برسد تحول بزرگي در برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب تبريز بوجود مي‌آيد؛ يعني با افزايش قابل توجه گردش مالي نمايشگاه، نويسندگان، ناشرين سود بسياري از نمايشگاه تبريز مي‌برند و اين انگيزه‌اي مي‌شود براي استقبال بسيار گسترده‌ي ناشرين از نمايشگاه كتاب تبريز و منتفع شدن كافي و بلكه بالاتر از آن همه‌ي كساني با موضوع برگزاري اين نمايشگاه در ارتباط هستند. در اين صورت قدرت خريد دانش‌آموزان، دانشجويان، طلاب و مراكز علمي و اداري چند برابر مي‌شود و تحول بزرگي در حوزه‌ي كتاب اتفاق مي‌افتد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همراهی دستگاه‌های فرهنگی، خوب است اما كافي نيست؛ چرا كه موضوع برگزاري نمايشگاه كتاب تبريز يك اقدام فرهنگي فرادستگاهي است كه بايد هر دستگاهي خصوصاً از جهت تأمين منابع مالي كمك ممكن را معمول دارد. وي گفت در اين زمينه كمك‌ها و حمايت‌هاي استاندار محترم، شهردار و شوراي شهر از اهميت بسياري برخوردار است.

داننده افزود: در نمایشگاه امسال 850 میلیون تومان بن ارائه شده است و پيش‌بيني مي‌شود سقف فروش كتاب با اين تسهيلات، به حدود 20 ميليارد ريال برسد، و در صورت مساعدت دستگاه‌های استاني (بويژه استانداري و شهرداري) اين رقم به چندين ميليارد تومان قابل افزايش مي‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضور بیش از 800 ناشر از سراسر کشور و همچنین 18 ناشرین و نمايندگان خارجی را نشان دهنده‌ی رغبت ناشران به حضور در این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: استقبال علاقمندان به مطالعه و حضور گسترده اصحاب فرهنگ و ادب باعث رونق بیشتر نمایشگاه و ایجاد انگیزه‌ی مضاعف در مؤلفان و ناشران خواهد شد.

وي افزايش عناوین كتاب‌ها، حضور ناشرين برجسته كشوري و بين المللي، عرضه كتاب هاي گوناگون در حوزه هاي مختلف و شركت ناشرين معتبر دانشگاهي را از ويژگي هاي برجسته یازدهمین نمايشگاه بين المللي تبريز دانست /س

برچسب ها: کیفیت ، برگزاری ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.