مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت:‌ در نیمه اول امسال بیش از پنج میلیون و 500 هزار دام در استان اردبیل علیه بیماری‌های مختلف مایه‌کوبی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ صادق صالحی دیروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: 50 میلیون قطعه طیور در این مدت علیه بیماری‌های مختلف واکسینه شدند که این کار با نظارت دقیق بهداشتی و همچنین سلامتی انجام شده است.

وی از نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های دام و طیور استان خبر داد و گفت: بیش از پنج میلیون طیور و 16 هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های بهداشتی استان و با نظارت دقیق شرعی ذبح و تحویل بازار شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه با هدف کسب اطمینان از سلامت گوشت قرمز طرح نشانه‌گذاری لاشه‌های دامی از تابستان امسال اجرا می‌شود، بیان کرد: هدف اصلی از این طرح تأمین سلامت و بهداشت گوشت قرمز در سطح استان است.

صالحی در ادامه از توزیع رایگان واکسن بیماری‌های پرخطر نظیر تب برفکی، شاربن و تب مالت در استان خبر داد و گفت:‌ در حال حاضر 56 مطب دامپزشکی، 24 مرکز واکسیناسیون و 50 داروخانه دامپزشکی در سطح استان فعالیت می‌کنندب/.

برچسب ها: اردبیل ، مایه ، کوبی ، دامها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.