رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور از تدوین سند پدافند سایبری کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، جلالی در همایش تخصصی مدیران کل پدافند غیر عامل استانداری‌های سراسر کشور که در اراک برگزار شد، افزود: با توجه به اهمیت فضای سایبری هم‌اکنون سند پدافند سایبری کشور تدوین شده و حرکت جمعی همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها با هوشمندی در این مسیر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اقدامات عملیاتی پدافند غیر عامل در حوزه سایبری در سه سطح ایمنی سایبری کاربران، تهدیدات هکرها و کسانی که اهداف سیاسی و غیر سیاسی دارند و تهدیدات با منشأ هدف‌گیری کل تأسیسات سایبری کشور تدارک دیده شده و در حال اجراست.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور تأکید کرد: در سطح ایمنی سایبری کاربران دستگاه‌های اجرایی، تمامی کسانی که با اطلاعات و یا پایگاه‌های الکترونیکی و فضاهای سایبر سر و کار دارند موظف شده‌اند که ایمنی تجهیزات خود را برمبنای دستورالعمل‌های ابلاغی افزایش دهند که این از ضروریات است.

جلالی در تشریح و اهداف کلی پدافند غیر عامل، اظهار کرد: مجموعه اقدامات غیر مسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود از اهداف این سازمان است.

وی، نخستین هدف این سازمان را کاهش آسیب‌پذیری در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: رساندن سطح آسیب‌‌پذیری به صفر و زیر صفر از عمده اهداف این سازمان است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، سطوح پدافند غیر عامل را استراتژیک، عملیاتی، اجرایی و ویژه عنوان کرد و بیان داشت: در سطح استراتژیک ماهیت پدافند غیر عامل برنامه‌ای و استراتژیک است؛ نه یک ماهیت سنگری و نظامی.

جلالی، استراتژی‌ترین طرح در پدافند غیر عامل را درونی‌سازی مولفه‌های اصلی قدرت عنوان و تصریح کرد: مفاهیم راهبردی پدافند غیر عامل در قالب قانون اساسی، سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی، برنامه آمایش سرزمین، برنامه توسعه موضوعی بلند مدت، برنامه پنج ساله کشور، برنامه توسعه شهری و برنامه سالانه کشور به دقت دنبال شود./س

برچسب ها: سند ، پدافند ، سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.