آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند:‌ در گذشته در مسائل فرهنگی ضعف‌هایی وجود داشت و چراغ سبزهایی که دولت سابق داد موجب شد که برخی‌ها جسور شده و حریم‌ها را شکسته و از خط قرمزها عبور کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار شهردار کلانشهر قم در سخنانی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: امیدواریم در سایه لطف آن حضرت و سایر اولیای طاهرین مشکلات جهان اسلام، کشور و شهر مقدس قم حل شود.

با تبریک انتخاب مجدد دلبری به عنوان شهردار کلانشهر قم گفت: سوابق شما نشان می‌دهد که در مسئولیت خود موفق بوده‌اید و شورای شهر نیز در این مسئله خوش سلیقگی به خرج داد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی فرصتی مهیا شده است که کارهای نیمه تمام را به اتمام رسانده و از نظر جهت نیز فرصت خوبی مهیا شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به ویژگی‌های شهر قم تصریح کرد: این شهر مرکز بزرگترین حوزه علمیه شیعه و جهان اسلام بوده و بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در این شهر واقع شده است و یک شهر به تمام معنا روحانی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سمت شهردار شهر قم بودن امتیازاتی دارد که هیچ شهرداری در ایران آن را ندارد بیان کرد: مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند که قم در قلب مملکت واقع شده و مرکز علم، دین و تشیع است.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: از نظر بودجه و تسهیلات و درآمد شرایط قم با دیگر شهرها متفاوت است و بسیاری از ساخت‌ و سازها مربوط به مراکز فرهنگی و دینی است.

وی با اشاره به ضرورت توجه جدی به عمران، آبادانی و نظافت شهر قم تاکید کرد: وضعیت ورودی‌های شهر قم خوب است ولی باید در مرکز شهر تلاش‌های بیشتری انجام شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه شهرداری عمرانی و آبادانی است بیان کرد: در شهر مقدس قم باید در کنار عمران و آبادانی به حوزه‌های فرهنگی نیز توجه لازم را داشته باشید.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود خطاب به شهردار قم و مدیران شهرداری اظهار کرد: باید برای فعالیت‌های خود برنامه جامع داشته باشید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.