درگیری ها در شهرهای مصر میان طرفداران و مخالفان جماعت اخوان المسلمین ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی؛ " محمد الزهار" خبرنگار این شبکه در شهر اسکندریه درباره تحولات سیاسی و امنیتی امروز در این شهر گفت: تا کنون تظاهرات طرفداران نیروهای مسلح مصر در شهر اسکندریه قوی و بزرگ تر از تظاهرات طرفداران اخوان المسلمین است. تلاش گروه های وابسته به اخوان المسلمین برای تظاهرات در مرکز شهر اسکندریه به شکست انجامیده است. نیروهای امنیتی مصر اجازه ندادند اخوانی ها به تجمع طرفداران نیروهای مسلح مصر که در منطقه سیدی جابر برگزار شده است، نزدیک شوند. هدف نیروهای امنیتی این است که درگیری میان نیروهای امنیتی و طرفداران نیروهای مسلح رخ ندهد. نزدیک به بیست نفر از طرفداران اخوان المسلمین در نقاط مختلف این شهر بازداشت شدند که می توان به بازداشت این افراد در منطقه سیدی بِشر اشاره کرد. این افراد به اتهام اقدامات خشونت بار علیه نیروهای پلیس تحت بازجویی قرار گرفته اند.

"سمیر عمر" خبرنگار این شبکه در قاهره نیز درباره تحولات سیاسی و امنیتی امروز در قاهره گفت: درگیری هایی در قاهره در خیابان های رامسیس، مصدق و منطقه منهدسین در شهر جیزه قاهره رخ داده است. درگیری ها در خیان رامسیس میان ساکنان این منطقه و نیروهای امنیتی با طرفداران اخوان المسلمین است. نیروهای اخوان المسلمین به همراه ائتلاف حمایت از مشروعیت در خیابان رامسیس حضور دارند. اخوانی ها تا کنون نتوانستند به میدان رابعه العدویه و کاخ ریاست جمهوری نزدیک شوند. ده ها نفر از اخوانی ها با استفاده از مترو به خیابان رامسیس نزدیک شدند.

اخوانی ها این خیابان را بستند و چند لاستیک را در برابر نیروهای امنیتی که در کنار مسجد الفتح قرار دارند، آتش زدند. نیروهای امنیتی از گاز اشک آور برای متفرق کردن تجمع اخوانی ها استفاده کردند تا آنان نتوانند به میدان التحریر نزدیک شوند. نیروهای امنیتی و ارتش مصر هر خیابانی را که احتمال می دهند طرفداران اخوان المسلمین در آن تجمع کنند به کنترل خود درآورده اند و از روز جمعه گذشته نیروهای امنیتی در این نقاط مستقر شدند.

این احتمال وجود داشت اخوانی ها در میادین النهضه، رابعه العدویه و خیابان رامسیس تجمع کنند و نیروهای امنیتی به صورت گسترده در این مناطق مستقر شدند. منابع امنیتی مصر اعلام کردند اجازه نمی دهند تجمع وابسته به اخوانی ها به تظاهرات و راهپیمایی های بزرگداشت پیروزی جنگ اکتبر سال 1973 نزدیک شود.

نیروهای اخوان المسلمین نیروهای امنیتی را متهم می کنند از اراذل و اوباش برای متفرق کردن تظاهرات اخوان المسلمین استفاده می کنند.ارتش مصر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در شهر ساحلی العریش تیر هوایی شلیک کرد.
نیروهای امنیتی مصر همچنین برای متفرق کردن تظاهرکنندگان طرفدار اخوان المسلمین در شهر الفیوم از گاز اشک آور استفاده کردند.
پلیس مصر بعد از مانع تراشی طرفداران مرسی در تردد قطارها ، بار دیگر فعالیت مترو را از سرگرفت.
طرفداران ارتش مصر عکس ها وتصاویر السیسی وزیر دفاع این کشور را حمل کردند.
برچسب ها: مصر ، درگیری ، قاهره ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار