مدیر جهاد کشاورزی دماوند گفت: تولید محصول سالم و افزایش عملکرد سیب درختی به دو برابر میزان فعلی در شهرستان برنامه ریزی شده است.

ˈحمیدرضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به آغاز عملیات کیل گیری در سطح شهرستان دماوند، اظهار کرد: کیل گیری به معنای اندازه گیری و میانگین گیری از مجموع محصول باغات و مزارع است.

وی گفت: این آیین همه ساله با حضور نمایندگان معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان بخش ترویج، خبرگان و نظام مهندسی کشاورزی در باغها و مزارع سیب زمینی دماوند اجرا می شود.

خلیلی افزود: این مهم در باغهای سیب روستاهای بزرگ ˈجابانˈ، ˈسربندانˈ و ˈچنارشرقˈ به انجام رسید.

وی ادامه داد: در کیل گیری ابتدایی انجام شده توسط مدیریت جهاد کشاورزی، از بین 40 باغ سیب دو باغ به عنوان نمونه انتخاب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی دماوند بیان کرد: استفاده از روش های نوین، شیوه IPM (کلاس آموزشی تولید محصول سالم) و استفاده کمتر از کودها و سموم شیمیایی، از جمله شاخص های انتخاب مزارع و باغ های نمونه و برگزیده است.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه کیل گیری پس از پایان ارزیابی ها در سطح کشور اعلام می شود که سال گذشته، شهرستان دماوند سه نمونه کشوری از مجموع شش نمونه کشوری را در میزان عملکرد، تولید محصول سالم و مرتع دار و سیب زمینی کار نمونه معرفی کرد.

خلیلی ابراز امیدواری کرد؛ با استفاده از شیوه های نوین کشاورزی، اصلاح و احیای باغات، میزان تولید سیب درختی باغات شهرستان به دو برابر میزان فعلی یعنی 600 هزار تن برسد./س


برچسب ها: سیب ، تولید ، باغات ، مزارع ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.